5 důvodů, proč zvážit affiliate kampaň pro nákupy očima
Výběr správné affiliate kampaně je trochu alchymie. Pro nalezení vysoce konverzních affiliate kampaní s dobrou monetizací je potřeba kampaně testovat, sledovat nové trendy a používat selský rozum. Většina profesionálních affiláků si testování usnadňuje analýzou zahraničních affiliate kampaní, protože obvykle platí, že co funguje v zahraničí, může fungovat u nás. Další důležitým ukazatelem dobré affiliate kampaně je velikost cílové skupiny a možnosti, jak ji oslovit. Pojďme se podívat, jak tyto parametry splňuje nakupování očima.
1. Nákupy očima patří mezi TOP kategorie v online nakupování
Nakupování očima se stává jednou z významných kategorií internetových prodejů. Tento nový online obor odstartoval americký Fab.com, který v roce 2013 vygeneroval tržby 250 miliónů dolarů, zaměstnává přes 700 lidí a řadí se mezi 500 největších světových e-commerce hráčů. Úspěch umocňuje skutečnost, že projekt Fab.com odstartoval teprve v polovině roku 2011.
2. Přes 500 tisíc uživatelů má zájem o nákupy očima v ČR
Na tuzemském trhu na úspěch Fab.com navázalo na Bonami.cz, které za méně než dva roky získalo přes 500 tisíc registrovaných uživatelů a generuje desítky miliónů korun v tržbách. Bonami se povedlo připravit kvalitní produkt, s kterým v letošním roce expanduje do Polska.
3. Za úspěchem stojí ženy, krásné produkty a fotky
Úspěch projektů Fab.com a Bonami je připisován netradičnímu portfóliu krásného designového zboží a cílení na ženy. Ženy milují nakupování a při nákupech se nechávají unést emocemi. Projekty specializované na nákupy očima profitují na základě impulzivního nákupního rozhodování, kde často není na překážku ani vyšší cena výrobků a vyšší marže prodejce – to znamená více peněz pro marketing a affiláky. Ženy u tohoto typu produktů nemyslí na vyšší ceny, prohlíží si krásné fotografie a nakupují.
4. Konverzím pomáhá správné cílení a silný brand
Fab.com úzce spolupracuje s Facebookem a v jedné ze svých případových studií naznačil, jak klíčové je cílení na správné uživatele. Není žádným tajemstvím, že tou správnou cílovou skupinou jsou ženy 25+ let. Druhým klíčem úspěchu projektů zaměřených na nákupy očima je budování silného brandu. Silný brand je takový fenomén affiliate kampaní, protože pokud affiláci propagují kampaně inzerentů se silným brandem (např. Mall.cz, Invia.cz, atd.), mohou těžit z násobně vysokých konverzí proti kampaním “neznámých inzerentů”.
5. Affiliate kampaně pro nákupy očima v ČR
Nejznámějším zástupcem nákupů očima na tuzemském internetu je Bonami, které má už solidní zkušenosti s affiliate marketingem. Malým tajemstvím je, že zakladatel a ředitel Bonami Václav Štrupl je jedním z průkopníků výkonnostního marketingu a affiliate v ČR a věnujeme se tomuto oboru od roku 2004. Bonami startovalo affiliate kampaně při modelu PPL, konkrétně při platbě za nově registrovaného uživatele. Po dramatickém růstu počtu uživatelů Bonami již nové registrace příliš nedávají smysl, proto přichází nově s affiliate provizí 6 % ze všech prodejů. Kampaň je dostupná v AffiliateClub.cz. Vzhledem k silnému brandu, vysokým konverzím a vyšší ceně nákupních košíků může jít o zajímavou nabídku. Kampaň může velmi dobře fungovat affilákům, kteří dokáží oslovit cílovou skupinu žen a tvořit obsah, který se ženám zalíbí.
Autor: Michal Hardyn CEO a zakladatel affiliate sítě AffiliateClub.cz. Zajímá se a aktivně vystupuje na témata affiliate marketing, lead generation a eCommerce projekty. Follow @https://twitter.com/michalhardyn |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Vedle Bonami mi připadá ještě dobrý ZOOT, sortiment obsahuje primárně designově atraktivní produkty. Dle jejich stránek nabízí až 15% z ceny objednávky. Osobně jsem je nezkoušel, ale je to možná alternativa za Bonami, jak zkusit získat ze stejnětématického affilu co nejvíce.
Osobně si myslím, že ten rozdíl mezi Bonami a Zootem je docela velký. Zoot je hlavně levné značkové oblečení (podobně jako na slevových serverech, Mall.cz nebo od ModniGuru, BigBrands, atd.), Bonami jsou krásné věci do domácnosti.
Bonami má z mého pohledu exkluzivnější pozici na trhu a konverze díky nízké konkurenci mohou být zajímavější.
Michal, AffiliateClub.cz
No, on Zoot není moc podobný Bonami. Na Zootu jedne hlavně oblečení, zatímco na Bonami vybavení pro dům. Jinak Zoot propaguji a konvertuje opravdu skvěle.
Zdravím Honzo.
Díky za zprávu. Zkoušel jsi už taky Bonami?
Mohu nějak pomoci s rozjezdem pilotu pro Bonami?
Michal, AffiliateClub.cz