Zjišťování klíčových slov pro affiliate a SEO, ve kterých leží peníze (překlad)

Když pracujete na SEO pro affiliate a používáte jej jako primární marketingovou metodu, cílení na klíčová slova může výrazně ovlivnit příjem. Existují slabá klíčová slova, slova, která mají vliv na návštěvnost, a pak výrazy, které vám vydělají peníze.

Získat výsledky ze SEO stojí hodně práce i času. Jak se ujistit, že soustředění úsilí na daná klíčová slova přinese největší ROI? Zvláště v době „not provided“?

Nejlepší metody

Když jako SEO konzultant pracujete přímo pro prodejce nebo poskytovatele služeb, máte přístup ke spoustě dat ‒ i v éře „not provided“ ‒ která vám pomáhají v rozhodování ohledně cílení na klíčová slova.

Lze se podívat na historická data a zjistit, která slova přinesla obchodníkovi konverze (samozřejmě pokud tyto informace před „not provided“ sledoval).

Můžete použít data z Bing. Jedná se o hodnotné informace, ale vše záleží na tom, jaký vyhledávač se ve vašem oboru využívá (v ČR lze sledovat data ze Seznamu ‒ pozn. překladatele).

Dále jsou užitečná data z PPC kampaní v Adwords (v ČR lze sledovat data z Skliku ‒ pozn. překladatele), díky kterým zjistíte, přes jaká klíčová slova se k vám zákazníci dostali. (I přes nesoulad v chování uživatelů placených a neplacených je to stále dobrá možnost.)

Ale co když neděláte SEO pro klienty? Co dělat v případě, že pracujete jako affiliate partner a k výše uvedenému nemáte přístup?

Jak to zařídit, abyste se dostali na nejlepší pozice v „money“ spojeních bez řady pokusů a chyb?

Vložte kvalifikovaný odhad

Affiliate byla v této věci dlouhý čas zkouškou naslepo. Stává se jen zřídka, aby affilák investoval čas a peníze k vybudování systému založeného na přidělení SID (kanálu) pro sledování jednotlivých klíčových slov z vyhledávání a pomocí něj pak sledoval prodeje k danému klíčovému slovu.

Affiláci, kteří se nejvíce soustředili na SEO, museli dlouho spoléhat na alternativní metody zjišťování „money slov“, a přestože tyto alternativy nejsou vždy dokonalé ani přesné, mají nyní svá data ‒ zvláště v případech, kde výše uvedené „nejlepší metody“ nejsou možné.

Sledování PPC kampaní pro nalezení klíčových slov

Pozorování PPC konkurence (a prodejců, kde jsou affiláci soustředění) vám může hodně napovědět, která slova byste měli vybírat. Fandím SEMRush. Řekněme, že jsem affilák pro prodejce jako TracForne. Vezmu jejich doménu, proženu ji SEMRush a půjdu do sekce „Ad Keywords“.

Screen-Shot-2013-11-04-at-9.36.26-AM-300x139

Zde vidím sloupec CPC. Jedná se o odhad SEMRush, kolik prodejce platí za proklik, aby dostal z každého slova návštěvu.

Screen-Shot-2013-11-04-at-10.13.21-AM-300x124

Představme si, že spolupracujete s prodejcem, kterému běží úspěšná PPC kampaň (což není vždy). Pak můžete předpokládat, že klíčová slova s nejvyšší platbou za proklik jsou ta, která jim nejlépe konvertují.

Exportujte si seznam klíčových slov do Excelu, odstraňte duplicity a seřaďte je podle CPC. V tomto případě máte 2500+ klíčových slov. Ponechejte si TOP 200, opět seřaďte seznam podle počtu hledání a odstraňte dalších 100 slov.

Zbývajících 100 slov seřaďte podle abecedy. Postupujte slovo po slově ‒ odstraňujte pro vás neaplikovatelná slova a zbavujte se sloupců, které nepotřebujete (URL), dokud vám nezůstane pěkný čistý seznam klíčových slov, která splňují požadavky vysoké platby za proklik a zároveň vysoké hledanosti. Doporučuji odstranit také slova jako „jak sledovat mobilní telefon“ atd. Na konci tohoto postupu vám zbylo 77 klíčových slov.

Screen-Shot-2013-11-04-at-11.39.46-AM-300x265

V případech, kdy nemáte přístup ke spolehlivým datům (historická data nebo aktuální PPC data), vám tento postup nabízí mnohem lepší „kvalifikovaný odhad“. Vzhledem k vaší startovní pozici je to vhodnější než stavět na samotném odhadu hledanosti výrazu.

Ale co ve chvíli, kdy je konkurence větší? Nemyslím tím např. TracFone, ale spíše Amazon nebo JC Penny ‒ společnosti cílící na mnoho klíčových slov a nik. Zde by tato metoda byla jako hledání jehly v kupce sena.

Řekněme, že jste prodejce futonů a JC Penny je jeden z velkých konkurentů. Hledáte na Google „futony“ a kopírujete zobrazené URL, kterou JC Penny používá ve svých reklamách (ne samotnou URL, ale tu zobrazenou v reklamě; zde http://www.jcpenney.com/Futons pro tento výraz).

Můžete vložit i tuto specifickou URL do SEMRush a dostanete pro ni zpět Ads Report (v tomto případě SEMRush hlásí 300+ klíčových slov, na které je přihazováno pro tuto URL).

Vím, že jsou i další nástroje, které dokážou totéž (SpyFu), ale SEMRush se stal mým nástrojem a mou volbou.

Můžete také použít stejnou metodu pro klíčová slova, kterými vaše konkurence získává přirozenou návštěvnost (SEMRush vypíše odhadovanou CPC placené kampaně). Ale podívejte se na klíčová slova, která aktuálně biduje vs. ta slova, na které se nemohou umístit.

Zpět k zjištění „money“ klíčových slov pro klienty

Tato metoda není pohled pouze pro affiliate. Co když váš klient nesledoval konverze? Co když vstupuje nově na trh nebo se neumisťuje na Bingu? Co když nemá spuštěnou PPC kampaň (a nechce ji spustit)? Výše uvedené vám může poskytnout další dílek do skládačky při zlepšování vaší SEO strategie.

Jedná se o překlad článku z portálu SugarRae jehož autorkou je Rae Hoffman.

Líbí se vám tento článek? Máte svého oblíbeného zahraničního autora, jehož články byste nám doporučili k překladu? Děkujeme za komentáře, které nás motivují k další práci.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Jan Potůček

    Pěkný překlad, akorá nebyl by lepší výraz “konverzní klíčová slova” nebo “výdělečná klíčová slova” nežli “money slova”? 🙂

  2. George ~ extrarychlapujcka.eu

    Omlouvám se, ale mě ten překlad přišel příliš strojový? až doslovně (extra rychle 🙂 přeložený, díky čemuž se mi to hodně špatně četlo. Některé věty nebo slovní fráze by asi v češtině šlo formulovat jinak – každopádně svou hodnotu to má a odpověď na otázku je, že jako celek se mi to líbilo…

  3. Radek

    Ten překlad jde sice trochu poznat, ale jde z toho poznat to hlavní – že klíčová slova nemají stejnou hodnotu. Já sám to vidím v sektoru financí, kde jsou sice dost hledaná slova typu “název úvěrové společnosti + recenze, podvod” ale mnohem líp konvertují třeba kws jako “název půjčky + žádost”.

  4. Michal Kurečka

    Díky za zpětnou vazbu. Řadu věcí bych klidně mohl nepřekládat a dopadlo by to asi líp. Třeba právě “money words” mi přijde jako super výraz, ale když to má být překlad, tak jsem se snažil, co nejvíce to dát do češtiny.
    Když jsem si to po sobě četl, tak mi to nepřišlo strojové, po několika dnech už to cítím taky.
    Uvítám i další tipy na články 😉

Napsat komentář