9 rychlých tipů jak zvýšit affiliate příjem na vašem blogu (překlad)
Máte web a děláte affiliate – zatím bez úspěchu, nebo s malým či velkým úspěchem (super!) – ale, vždy hledáte, jak vydělávat ještě více. Podívejte se na 9 tipů, které mi v průběhu minulých let pomohly úspěšně navýšit příjmy.
#9 – Přestaňte trvat na sidebaru
Typický a nejčastější znak špatně monetizovaného webu. V sidebaru jsou reklamy formátu 125×125, možná jste se dokonce odhodlali k 300×250. Prodeje se však nezvedly.
Reklamy v sidebaru přináší nejméně prodejů ze všech metod affiliate na webu. Vezměte si například Sugarrae – méně než 10% affiliate příjmů pochází ze sidebaru (ale jo, ale i přesto to něco přináší).
Pokud je to jediná affiliate metoda, kterou na webu máte, potřebujete to změnit – HNED.
#8 – Začněte trackovat odkazy
Jak zjistíte to, že pouze 10% jde ze sidebaru? Pomůže vám trackování všech affiliate odkazů v závislosti na umístění. Jednoduše přidejte svůj SID (subID) do odkazu.
SID kód je parametr připojený k odkazu, který trackuje výkon daného odkazu. Reklama v sidebaru může být trackovaná jako “sidebar” v SID, zatímco recenze mohou mít parametr SID “recenze”.
Jak vám tohle může vydělat více peněz? Protože vám to zjistí, který odkaz funguje a který ne. Můžete vydělávat slušně s určitým programem, ale pochází ty výdělky z grafické reklamy, odkazů v textu, z recenzí… vědět to, který typ doporučení konvertuje, pomůže vytvořit více konverzí.
Rovněž to pomáhá ve split (A/B) testování zjistit, která reklama funguje nejlépe pro dané publikum.
#7 – Využijte split testování na bannery
Pokud používáte display reklamu na propagaci affiliate odkazů, měli byste testovat, která reklama funguje a která ne. Můžete to jednoduše udělat rotujícími reklamami pomocí pluginu Ad Injection (WordPress, zdarma).
Přidělením každé variantě SID kódu zjistíte, která reklama konvertuje více. Máte možnost získat mnoho bannerů od inzerentů. A/B testování vám umožní najít ten, který funguje nejlépe pro vaše publikum. Můžete si všimnout, že měnící se kreativy navýší vaše konverze – někdy hodně.
Je důležité mít tyto promo materiály aktualizované. Například jeden web dělal v sidebaru kolem 10% z affiliate. Neaktualizovali jsme jej dva roky. Když jsme to udělali, výdělek z affiliate z toho SID kódu vyskočil – a sidebar začal tvořit 20% z celkového počtu prodejů na webu.
#6 – Tvořte si databázi e-mailů
Přiznávám, že jsem na tento vagón nastoupila pozdě. Děláte spoustu práce, abyste se ujistili, že lidé najdou váš web skrz různé kanály – jakmile na něm jsou, musíte ale udělat všechno možné pro to, abyste získali jejich e-mail (Používám a doporučuji Aweber).
Je to jednoduchý způsob, jak lidem připomenout, že existujete poté, co přišli, četli a opustili váš článek – bez nutnosti “hledat” jej znovu. Dává to také příležitost dalšího kanálu pro affiliate doporučení.
Někdo se ukáže na webu, protože má WordPress a našel článek o tom, jak používat určitý plugin, který zkoumá. Pokud mohu získat e-mail, můžu mu později dát vědět o šabloně Genesis – proč si myslím, že je skvělá a proč by ji blogeři měli užívat. Návštěvník možná ještě zatím nehledal novou šablonu, ale byl v mém seznamu s tipy a informacemi, když se přihlásil před měsícem.
#5 – Vyberte produkty, které sedí vašemu publiku
Nějak jsem se ocitla na blogu o vaření, zobrazoval v sidebaru reklamu na hosting.
Jako blogerka, hádám, že to bylo relevantní ke mně, ale nebylo to relevantní k běžnému publiku webu. Blog o vaření by měl doporučovat produkty o vaření, kuchařky, spotřebiče,..
Není nutné, aby to bylo přesně relevantní k tématu, ale musí to být relevantní ke čtenáři. Pokud je blog o vaření a víte, že čtenáři jsou ženy a většina má děti – pak reklama na Amazon Mom by nebyla úplně špatná volba.
#4 – Pište podrobné recenze produktu či služeb
V jednom starším článku najdete návod, jak napsat recenzi. Psala jsem v tom článku a zopakuji to, že recenze jsou oblíbenou cestou, jak získat peníze z affiliate na webu. Ale shrňme si hlavní body:
- Doporučujte produkty, které užíváte a milujete (BS recenze od lidí, kteří se nikdy produktu ani nedotkli nebo neužívali službu, jsou snadno rozluštitelné)
- Nabídněte důkaz, že produkt vlastníte a užíváte (fotky fungují skvěle)
- Vždy buďte upřímní (nikdy neprodávejte důvěru, kterou ve vás čtenáři vložili, abyste udělali prodej)
- Buďte extrémně detailní v recenzi – nabídněte klady i zápory (vždy je nejméně jeden)
- Ujistěte se, že ukážete, jak produkt či služba vyřešil specifický problém či naplnil určité potřeby
#3 – Nepište každý článek pro affiliate
Nebuďte chamtiví – nebo zoufalí. Změnit svůj web v jeden dlouhý a opakovaný prodejní stánek produktu, který najdete, se svým čtenářům odcizíte. A bez čtenářů, nemáte prodeje.
Snažím se psát tři či čtyři přirozené pomocné články bez soustředění na produkty a mezi nimi píšu ty, které jsou recenzemi. Být nápomocný navýší vaši základnu čtenářů a ti vám zase na oplátku navýší prodeje.
Je rozdíl mezi doporučením pro vaše publikum a prodejem vašemu publiku. Je velmi důležité poznat ten rozdíl.
#2 – Nepřehlížejte sílu SEO
Neříkám, že potřebujete být ultra agresivní v optimalizaci. Měli byste se však ujistit, že váš web má základy “best practices” SEO. Pro WordPress najdete třeba zde.
Jak pracujete na opravdovém navýšení čtenářů, získáte odkazy a autoritu či sdílení na soc. sítích – a ujištění se, že vaše stránka SEO je na tom nejlepším, pomůže vydělávat více.
#1 – Nabídněte řešení pro problémy
Zatímco přicházíte s novými nápady na články (to je to, co vás oddělí od zbytku davu), když dojde na příjem z affiliate – nalezení problémů publika a vyřešení těchto problémů je jeden z největších zdrojů příjmů.
Ubersuggest (funguje i v češtině) je skvělý nástroj k nalezení jaké jsou otázky (odpovězte je), potřeby (naplňte je) a problémy (vyřešte je) ve vašem publiku.
Pokud jdete na ubersuggest a napíšete “jak na [vaše téma]” (bez uvozovek), vypíše vám to seznam všech slov, které Google navrhuje pro toto spojení (není nutné v přesném pořadí slov).
Například máte web o zahradě. Napište “jak udělat záhon” jeden z návrhů může být “jak udělat záhon na svahu”. To je skvělý specifický problém.
Pokud jej umíte vyřešit – a odkázat na produkt a/nebo potřebu nutnou, získali jste zlato pro affiliate.
Jedná se o překlad článku z portálu SugarRae jehož autorkou je Rae Hoffman.
Líbí se vám tento článek? Máte zájem i o překlady dalších populárních článků zahraničních affiliate celebrit?
Autor: Michal Kurečka Drupalista, blogger a (zatím malý) affilák soustředící se na retail. Follow @mkurri |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Zajímavý a podnětný článek. Další podobné články bych uvítal, neb informací není nikdy dost.
Zajímavé, jak některé poučky člověk objeví, zapomene a pak je zase najde na webu. Opakování je matka moudrosti a tady v tom případě i zdrojem příjmů. Díky, opět jsem si připomněl některá pravidla.
Moc hezký článek. Díky za tip na ubersuggest, mohl by to být dobrý nástroj, bohužel ale právě nefunguje, problém s google API
Mě ubersuggest funguje a díky za tip na něj. Odpověď na otázku je, že mám zájem o další překlady 😀
Velice zajímavý a podnětný článek
Top bodem je momentálně pro mě “Tvořte si databází emailů” 🙂