6. affiliate konference ve znamení mutlichannelu – podrobný report
Podzimní affiliate konference proběhla opět v osvědčených prostorách kina Atlas a tradičně pod záštitou společnosti VIVNetworks. V dnešním podrobném reportu si popíšeme jak konference probíhala a jak zajímavý měla program.
Konference měla stejně jako minule mediálního partnera Affilblog a tentokrát jsem se zhostil také jednoho workshopu cíleného na leadgen affiláky. Návrat k workshopům jsme si spolu s několika dalšími u organizátorů vydupali a myslím že to bylo správné rozhodnutí. Workshopy byly velmi brzo plné. Po úvodním checkinu a tradičním zahájení vystoupil s novinkami a novým rebrandem CJ.com Charles Delamain a po něm si převzal slovo Vladan Hejnic.
Jak začít dělat leadgen a na co si dát pozor? – František Szabó
Po úvodu jsem se přemístil na svůj workshop, který se konal v menším sále. Bohužel jsem měl chřipku a chycené hlasivky doufám že mě všichni dostatečně slyšeli. Workshop jsem pojmul spíše jako praktickou přednášku s konkrétními případy z mého pohledu a ukázkami jak co dělám a čím jsem si prošel. Po zkušenosti s workshopy z minulých ročníků, kdy obecenstvo téměř nekomunikovalo jsem zvolil raději tuto variantu. Pokud chcete poslat slidy z workshopu napište si o něj do komentářů. Budu rád také za váš názor jak se vám můj workshop líbil a zdali jste se na něm dozvěděli něco nového.
Jak jsem „díky“ PPC kampaním málem prodělal kalhotky – Josef Kroupa
Tato prezentace probíhala bohužel paralelně s mým workshopem. Na první vystoupení mého kamaráda se tedy podívám ze záznamu (který by měl být do 7 dnů). Pepova přednáška prý byla plná grafů, zkušeností a praktických tipů. Počkejme si tedy na záznam.
Tunning affiliate programu – Martin Bětík
Po přednášce a krátkém občerstvení a networkingu jsem se účastnil workshopu Martina. Tento workshop byl krátký ale velmi praktický. Martin nejdříve ukazoval některé akviziční stránky popisující partnerský program. U konkrétních stránek také ukazoval chyby a pochválil akviziční stránku eONu. Na můj dotaz jak aktivovat spící partnery se strhla poměrně zajímavá diskuze (aktivační maily/telefon, prémie, …). Nakouslo se téma multichannelu a co dělat s partnery při nedodržení podmínek partnerského programu.
Představení partnerských programů – paralelně s worshopem Martina Bětíka
SvětBot.cz – Jan Kalianko
Tarifomat – Matěj Chmelo
Proč být autoritou svého oboru – David Eiselt
Na Davidovu prezentaci (která probíhala paralelně s workshopem Tomáše Dekana o authority sites) jsem dorazil s mírným zpožděním. Po předstvení proběhlo několik víceméně motivačních slidů. David popisoval budování projektu CestujLevne.com, který provozuje 2 roky a dostal se na úctyhodná čísla přesahující hranici 500tis návštěv za měsíc.
První rok tento projekt budoval bez reálných získů a dle svých slov mu věnoval 12 hodin denně. Zdroje návštěvnosti tvoří 30% (social), 30% (SEO), 30% (přímé zadání), 10% (mailing). Apeloval na tvorbu komunit a brandu. Postupně ukázal i příklady nejpopulárnějšího Facebook postu s reachem přes 60 tis lidí.
Po obědě v režii nové služby pro pražáčky Ordr.cz, poobědovém networkingu a setkání s inzerenty (sFinance.cz, Pepa.cz) jsme se pustili do dalšího kola přednášek (workshopy byly pouze dopoledne).
Partnerské provize v multichannel světě – Jan Tichý
Honza Tichý se pustil do neprobádaných a kontroverzních vod a jeho prezentaci a pohled na věc považuji za velmi přínosný. V případě že vám multichannel problém nic neříká vězte že je to situace, kdy inzerent platí za klienta vícekrát (PPC, mailing, affil). V případě že máte Google Analytics nastavené jako eshop můžete si vyfiltrovat přes jaké všechny cesty návštěvník prošel než se z něj stal zákazník. Může se tak stát že návštěvník přijde na e-shop přes PPC poté ze stránek affil partnera, poté z fulltextu a nakonec třeba zase z PPC a inzerent pak musí zaplatit za všechny placené kanály (i když se každý tváří že za konverzi může on – CJ, sklik, adwords).
Tento problém je velmi specifický. U některých e-shopů se týká zlomku konverzí ale jiných se jedná až o 30% všech konverzí přivedených partnery. Honza tento problém definoval, ukázal jak si může každý inzerent vyfiltrovat zda se jej týká a také navrhnul několik možností jak jej řešit. CJ se k tomuto problému dobře postavil a upozornil na několik možností, které systém umožnuje a také varianty jak s tímto problémem pracovat a co se do budoucna chystá. Honza také zmínil že pracují na vlastním affil softwaru, který bude umět párovat affily napříč zařízeními.
Nejlepší affiliate pluginy pro WordPress – Tomáš Poner
Tomáš měl původně vystupovat se specialistou na wordpress Vláďou Musílkem, který se ale nemohl z rodinných důvodů dostavit. Tom se po představení platformy WordPress a svých aktivit týkající se komunity WordPressu v ČR pustil do praktické ukázky pluginů pro wordpress určené pro affiláky. Zdůrazňoval potřebu zálohování (updraft plus) a bezpečnosti (itheme security) a zmínil také několik další užitečných pluginů bez který se pořádný affilák neobejde (WP super cache, SEO by Yoast, Pretty Link, AdRotate, …). Tomášovo vystupování mám rád je vždy výrazné a dobře zapamatovatelné.
Úspěšné příspěvky na Facebooku a jak na ně –Eliška Vyhnánková
Elišku popisovala své zkušenosti a pohled na to jak produkovat úspěšné příspěvky. Poukázala na fakt že bychom se neměli bát publikovat příspěvky často (2x denně). Skvěle fungují obrázky, ukazovala také příklad veleúspěšného obrázkového příspěvku Facebook stránek Ženy s.r.o., který během několika dnů zasáhl půl milionu uživatelů a také zmínila chyby (absence url v obrázku). Zajímavé je že tento příspěvek porušil snad všechny zásady (mnoho textu, publikace kolem oběda ve středu) a přesto se stal virálním. Dle Elišky fungují na sociálních sítích skvěle tyto typy příspěvků:
- vzdělávací
- humorné
- krása
- zákulisní
Je třeba rozlišovat jednotlivé sociální sítě, protože například na Twitteru fungují firemní profily velmi špatně a je lepší si najít ambasadora firmy. Tento zástupce bude vystupovat jakoby za celou firmu. Eliška zmínila funkci plánování příspěvků na Facebooku s tím že je dobré si vytvořit plán publikace příspěvků pro lepší konzistenci a uvedla že kvízy jsou lepší než soutěže.
Nakupuji, až když vím co – Marek Prokop
Bohužel jsem kvůli nemoci a velké teplotě v sálu musel přednášku Marka vynechat. Nicméně dle ohlasů se Marek zaměřil na jednotlivé fáze nákupního procesu zákazníka.
Afterpárty
Po standardním programu následovala after párty s pivem a burgery z Dish trucku. Probralo se toho jako vždy hodně. Za zmínku stojí také návštěva affiliate jednotky ze sloveska ve složení (Petr Chodelka, Štefan Polgári nebo top affilák Michal Hradil). Mário Roženský zmínil několik projektů, které v následujících měsících spustí, nakonec jsem se netradičně díky nemoci s Máriem vydal vlakem před 8 večerní na vlak směřující do mé 3 hodiny vzdálené domoviny.
Zhodnocení a tipy na příště
Myslím že by se v žádném případě neměly překrývat přednášky a workshopy cílené pro partnery. Mnoho partnerů nevědělo zda jít na workshop nebo přednášku. U workshopu jsem měl mnoho dotazů na A/B testování či optimalizaci konverzního poměru a e-mailing. Takže by se pro přístí workshopy hodili specialisté na tato témata. Organizace se klasicky povedla na jedničku a Miss affiliate byly taky super:)
Příští affiliate konference bude v roce 2015. Nezapomeňte si také projít hashtag #affiliatekonference. Pokud jste napsali report prosím napište jeho link v komentářích a já vám jej vložím do tohoto článku:
Jak se vám podzimní affiliate konference líbila a byli jste spokojeni s obsahem přednášek a workshopů?
Autor: František Szabó Autorem článku je František Szabó, který působí jako affiliate evangelista od roku 2010. Píše tento blog, školí affiliate manažery, přednáší a publikuje odborné články. Follow @frantisekszabo |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Franto, já by jsem o slidy ohledně leadgen velmi rád požádal. Nějak se mně v jejich tvorbě nedaří, třeba mně toto pomůže.
Není třeba i video z tvého workshopu?
Franto, připojuji se k Snuggymu – také se rád podívám jak na slidy, tak případně na video, jestli bude někde k dispozici, dej vědět. Díky 🙂
Máte to na mailech:)
Video z workshopu není a nebude nedělal se záznam.
Ahoj Franto, pošli mi, prosím, slidy. Díky, Libor
Tak jsem to po návratu z dovolené dal konečně taky do kupy http://duben.org/propagace-webu/6-affiliate-konference-report-z-akce 😉