5.díl – tvorba výdělečného affilwebu – propagace a marketing
Vím že mnoho lidí na tento díl čeká a těší se na něj. Rovnou chci upozornit že v tomto článku nenaleznete univerzální návod na marketing a propagaci projektu. Propagace je dle mého názoru vůbec tu nejsložitější součást jakéhokoliv podnikání. Proto se v dnešním článku seznámíte se sérií kroků, které mě dopomohly k zajímavým výdělkům a sérii tipů na další možnosti propagace, které jsem naopak ještě nevyužil. Udělejte si chvíli čas a pojďme tedy na to.
Potřebné zamyšlení
Než se pustíme do samotné propagace, vždy je dobré si uvědomit jednu zásadní věc. Je dobré si určit svou cílovou skupinu. Ne vždy je možné určit konkrétní cílovku, někdy může být velice heterogenní, nebo široká. Ale pokud to jde, tak si stejně jako u výběru tématu uvědomte koho vlastně hledáte. Pokud to s affil byznysem myslíte vážně a chcete mít úspěchy standardní a ověřené metody propagace jsou k ničemu. Pokud je trh obsazen vy musíte být napřed a hledat právě ty díry na trhu.
Cílová skupina e-shopu trikátor.cz:
- mladí lidé 12-25 let – studenti (základní, střední i vysoká škola), muži i ženy
Marketing
Nyní už víme co(memetricko.cz) budeme propagovat, kdo(mladí lidé) je naše cílová skupina a teď hledáme možnosti kde a jak tuto skupinu oslovit a směřovat na váš affilweb. Cílem je samozřejmě maximálně tématický zaměřený návštěvník, který má zájem o dané téma a produkt. Zapomeňte na jednoduše získaný nebo koupený traffic.
Praktické zkušenosti
1. SEO
Ano jako základ na kterém jsem postavil výnosný affilweb memetricko.cz bylo SEO. Ne vždy je dobré tuto volbu zahrnout do marketingového mixu. Nicméně v našem případě byla konkurence mizivá, potenciál trafficu z vyhledávačů značný a nebyl problém se vyšvihnout bez nutnosti zakoupení jakékoliv placené inzerce na první místa vyhledávačů Google i Seznam (zjištění aktuálních umístění nechám na vás). Pro linkbuilding jsem využil vlastí tématické weby a výměnu tématických odkazů. SEO se nezabývám a nespecializuji se na něj. Použil jsem základní sitewide tématické odkazy v sidebaru a PR články. Určitě je tu prostor na lepší linkbuilding, zatím ale není potřeba.
Tipy na SEO pro váš affilweb:
- využijte své portfolio
- buďte tématičtí
- dělejte to postupně
- vyžijte výměnu tématických odkazů (já využil linkmonitor.cz)
- můžete zakoupit tématické odkazy nebo články(třeba pomocí linkmonitor.cz)
Tipy na PPC pro váš affilweb:
- využijte Adwords i Facebook pokud jste plátce DPH
- hrajte si s novými klíčovými slovy a testujte jejich účinnost
- testujte i kontextovou síť, mohla by být levnější na určitá slova
- nastavte si nízký denní limit a ten postupně zvyšujte
- studujte PPC se vám pro affil bude velice hodit
Náklady na PPC (sklik) pro memetricko.cz: 3925Kč (za 7 měsíců provozu webu)
Emailing
Jedná se o velice účinnou metodu marketingu vašeho webu a informování potenciálních zákazníků o novinkách a akcích. U affilwebu vždy sbírejte emaily. Ideálně nabídněte něco co návštěvník chce (kupón na slevu, zajímavou informaci, soutěž). Při propagaci memetricko.cz jsem nikdy nevyužíval externí databáze emailů vždy pouze vlastní. Dosud jsem díky formuláři na affilwebu získal 353 kontaktů z toho 151 potvrzených:
Tyto maily mám naimportované v mém Mailchimp účtu a v případě že je nějaká zajímavá sleva nebo akce oznámím potvrzeným uživatelům tuto skutečnost v rámci newsletteru. Výsledky a prodeje bývají obvykle velice zajímavé. Například i díky newsletteru jsem 4.9.2012, kdy byla spuštěna plošná sleva na všechny trička na e-shopu Trikator.cz získal celkem 7 konverzí s celkovou provizí 430Kč/den (nejedná se o můj největší úspěch, ale nejvíce konverzí za den, mohlo to být mnohem zajímavější newsletter jsem totiž pustil až odpoledne daného dne).
Při tvorbě newsletteru je důležité zvolit zajímavý nadpis a já osobně mám velice dobré zkušenosti s prokliky na obrázky. Jak může vypadat takový newsletter, který jsem posílal dnes databázi kontaktů (žádná věda do 10 minut napsáno):
Tipy na emailing pro váš affilweb:
- pro sběr emailů využijte mailchimp v kombinaci se Subscribe2 (wordpress plugin)
- za email něco nabídněte (kupón, soutěž, zajímavost)
- newslettery zasílejte v předstihu a informujte o zajímavých akcích, slevách nebo novinkách průběžně
- využívejte obrázky s proklikem na váš web
Náklady na Emailing (sklik) pro memetricko.cz: 0Kč
Sociální sítě
Na začátek chci říct že jsem nebyl nikdy schopen využít potenciál sociálních sítí a neznám moc lidí, kterým se to povedlo, kromě profíka na sociální sítě Davida Lörincze. V případě affilwebu memetricko.cz jsem tento typ marketingu do mixu zařadil. Cílovou skupinou jsou mladí lidé, kteří na sociálních sítích tráví obrovské množství svého času. Využil jsem je pouze v omezené míře. Placenou sociální inzerci kterou Facebook poskytuje nemůžu využít díky absenci plátcovství DPH. Zaplatil jsem si jedno vložení příspěvku na několik Facebook stránek, celkově s více než 120 000 fanoušky (většina mrtvé duše) za 200Kč a musím říct že se investice vyplatila (leady cca za 800Kč). Nicméně nikdy dál už jsem tuto možnost využil díky časové náročnosti celého procesu.
Poptávat příspěvky není úplně snadná záležitost. Pokud na někoho takového narazíte obvykle se jedná o nespolehlivé studenty, kteří neplní předem domluvené věci. Pokud by někdo v tomto uměl chodit určitě si myslím že je to velmi zajímavý zdroj levného trafficu. Pro web memetricko.cz jsem vytvořil facebook stránku, který ale není bůhví jak úspěšná a působí spíše jako doplněk nevalného úspěchu. Další možností je využít jiné sociální sítě jako Youtube, Twitter, LinkedIn, Pinterest. Každý se hodí k něčemu jinému a například pokud by se vám podařil zajímavý virál mohly by posloužit jako skvělé propagační kanály.
Tipy pro sociální sítě pro váš affilweb:
- budujte komunitu a starejte se o zajímavý virální obsah ne pouze raklamu
- zkuste udělat nějaké zajímavé video na Youtube propagující produkty affilwebu
- vyzkoušejte placenou Facebook inzerci, pokud jste plátcem DPH
- nakupte Facebook příspěvky, pokud v tom umíte chodit
Náklady na Sociální sítě (nákup facebook příspěvků) pro memetricko.cz: 200Kč
Bannerová reklama
V případě propagace affiwebu memetricko.cz jsem využil tuto možnost získávání návštěvnosti. Důvodem bylo dobré cílení na mladé lidi a relativně levný a dobře konvertující traffic. Nejdříve jsem se podíval na nabídku adexpert.cz, bohužel nic kloudného jsem nenašel (tématika móda, meme, nebo levný traffic ze zábavních portálů). Proto jsem se rozhodl kontaktovat weby na přímo. Hledal jsem MEME portály všeho druhu, nebylo na ně těžké narazit. Hledal jsem pod klíčovými slovy meme nebo meme obrázky. Narazil jsem hned na několik zavedených portálu s širokou komunitou (soudě dle počtu fanoušků na Facebooku). Kontaktoval jsem je emailem se zájmem o nákup konkrétní reklamní plochy o rozměrech (250×250 a 120×600 do sidebaru, nebo 468×60 pod článek). Odpovědeli mi v podstatě všechny s různými cenovými nabídkami dle návštěvnosti, které jsem požadoval doložit screenshotem. Vybral jsem jednu plochu za 200Kč/měsíc a jednu za 500Kč/měsíc. Dohromady jsem vzal oba bannery v různých měsících na 2 měsíce.
Těžko se měří účinnost a kvalita trafficu, ale z bannerů přišlo vždy kolem 100 lidí měsíčně (bannery jsem si dělal sám, to by mohl být důvod nízké proklikovosti = nejsem grafik). Celkově příbližně 400 lidí za 1400Kč. Usoudil jsem že to byl docela drahý traffic a dále jsem bannerovou reklamu neprodlužoval. Nicméně myslím že jsem nezvolil úplně nejlepší období pro nákup bannerové reklamy (období velkých prázdnin). Takže tomuto zdroji trafficu rozhodně dám šanci v období listopadu a prosince a uvidíme.
Určitě myslím že se mi potenciálu bannerové inzerce nepodařilo využít maximálně. Věřím že reklama na navštěvovaných webech, které mají problém s monetizací trafficu (adult, warez) by se dali vyjednat opravdu výhodné cenové podmínky a traffic by vzhledem ke svátkům a velice zajímavému a levnému zboží mohl skvěle zpeněžit…
Tipy pro bannerovou reklamu pro váš affilweb:
- nebojte se kontaktovat tématické weby k inzerci (mailem, telefonicky)
- obepište se zájmem o inzerci více webů a porovnejte nabídky, vyberte ty nejvýhodnější
- nebojte se experimentovat s levným trafficem (adult, warez,…) pro některé témata se hodí
- když už budete u nákupu bannerů, zkuste vyjednat další možnosti inzerce u webů (PR články, soutěže, facebook příspěvky)
- bannery střídejte každý měsíc = stabilní návštěvníci = bannerová slepota
- nechte si udělat bannery od grafika, nebo využijte bannery z affil sítě pokud neobsahují název e-shopu
Náklady na bannerovou inzerci pro memetricko.cz: 1400Kč
Teoretické zkušenosti
Níže přidávám několik možností marketingu, které jsem ještě nestačil zatím využí.
PR články
Nemluvím tady o článcích z PR webů, které se dělají pro linkbuilding. Ale pro opravdové reklamní články, které jsou tvořeny za účelem získání kvalitního tématické trafficu. Pro poptávku můžete využít systém linkmonitor.cz jako jsem zvolil já (vyměnil jsem 2 články) nebo platformu placla.cz. Nejlepší bude ale pokud se pustíte do hledání relevantních webů z fulltextu. Hledáme weby, kde bychom mohli oslovit naši cílovou skupinu mladých lidí zajímající se o nákup dárků nebo módu. Témata webů můžou být různá, osobně jsem oslovil jen několik málo magazínů o módě z fulltextu, ale na konec jsem nerealizoval žádný reklamní článek, protože se nepodařilo domluvit na ceně. Na takové vyjednávání nemám moc nervy, ale určitě jsou mezi vámi partneři, kterým by se tento způsob monetizace mohl hodil.
Tipy pro článkovou reklamu pro váš affilweb:
- zkuste nástroje pro hledání tématických webů k publikací článků: linkmonitor.cz, placla, nebo webtrh
- oslovte tématické a navštěvované projekty z fulltextu a nechte si zaslat cenové podmínky
- články tvořte tak, aby měly pro uživatele přidanou hodnotu nebo viralní obsah
Virální obsah
Díky obrovskému rozšíření sociálních sítí se může stát šíření virálního obsahu jednou z nejlevnějších cest marketingu. Velice málo partnerů (osobně neznám žádné) umí tento potenciál využít. U tvorby virálního obsahu napojeného na affiliate se meze nekladou je možné využít opravdu velké množství různých kanálů a vždy záleží v čem je váš talent a kreativita:
- Videoklip (youtube, stream, vimeo) – jak se to dělá si můžete prohlédnout na viralbrothers.cz nebo banditi.cz
- Obrázky (fotografie, infografika, zábavné obrázky, meme komiksy)
- Texty (články, výstižné texty, vtipy, kontroverze, kritika, bulvár, seznamy, TOP 10)
Tento typ marketingu není příliš znám. V případě že nakupujete inzerci ve větší míře, může pro vás být vhodnější zakoupit web celý(například s roční návratností). Řekněme že by nebylo od věci pro memetricko.cz nakoupit portál s rozsáhlou databází meme komiksů a srandovních meme obrázků s určitou komunitou a trafficem. Už jsem o tom dokonce přemýšlel u jedné aukce podobné stránky na webtrhu, ale nakonec jsem toho nevyužil. Nicméně se může jedna o zajímavou možnost marketingu a nakonec vás nákup projektu může vyjít finančně a časově lépe, než tvorba vlastního nového obsahu a zdlouhavé budování komunity a nákup inzerce.
Soutěže a bonusy k nákupu
Tento super tip uvedl v komentářích Jak Kvasnička. Je to mezi affiláky velice neprobádaná a málo využívaná forma marketingu. Klasickou soutěž můžete uspořádat jak u sebe tak na externím serveru (může posloužit i k linkbuildingu) například portál souteze.cz. Ceny budou samozřejmě MEME trička, nebo předměty které váš affilweb propaguje. Vytvoříte například krátký dotazník (pro jehož vyplnění jsou potřeba znalosti z vašeho affilwebu) a ten který jej nejdříve vyplní dostane tričko zdarma. Tričko pak jednoduše zakoupíte přes vlastní affil link platbou předem na adresu výherce. Další možností je spojit nákup s nějakou další odměnou. Například zákazník který nakoupí tričko přes určitý affiliate link (email můžete trackovat kanálem) získá PDF knihu MEME komiksů zdarma, nebo voucher na slevu 100Kč na další objednávku apod…
Závěr
Celkově jsem za marketing affilwebu zaplatil cca 5600Kč v porovnání s dosavadním ziskem z affiliate 40000Kč se myslím náklady docela dobře zaplatily:). Je ale pravda že z možností, které se naskytují jsem pramálo využil jejich potenciál. Pokud to s výdělkem pomocí affiliate myslíte vážně bez propagace se neobejdete a ve většině případů si nevystačíte pouze s jedním typem propagace (SEO, PPC) ale je potřeba je vhodně zkombinovat na základě typu affilwebu v podobě marketingového mixu (SEO+PPC+Emailing+…).
Díly seriálu
- 1.díl – tvorba výdělečného affilwebu – web
- 2.díl – tvorba výdělečného affilwebu – téma
- 3.díl – tvorba výdělečného affilwebu – jak nastavit web
- 4.díl – tvorba výdělečného affilwebu – tvorba obsahu
- 5.díl – tvorba výdělečného affilwebu – propagace a marketing
- 6.díl – tvorba výdělečného affilwebu – údržba, zvyšování konverzí a vyhodnocování
Jedná se o nejdelší článek (více než 2200 slov) jaký byl kdy na affilblogu napsán. Budu tedy moc rád za vaše názory a reakce v komentářích. V případě že se vám tento díl líbil poprosím vás o sdílení na pomocí twitteru nebo facebooku pomocí níže uvedených ikonek. Pokud máte zájem o zajímavosti, informace a střípky z affiliate pronásledujte mě na twitteru @frantisekszabo.
Autor: František Szabó Autorem článku je František Szabó, který působí jako affiliate evangelista od roku 2010. Píše tento blog, školí affiliate manažery, přednáší a publikuje odborné články. Follow @frantisekszabo |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Moc pěkně sepsáno a pěkně pohromadě většina metod propagace, které mohou začátečníci využít.
Ve kterém programu nabízíte 100% provizi? Na 100 % se to krátkodobě může vyšplhat díky různým bonusům atd., ale dlouhodobě to asi není dobré.
A drobný překlep: Pro sMěr emailů … 🙂
Díky za reakci, pokud bys měl další metody které stojí za zmínku sem s nima, rád doplním.
Jedná se o program dropshipping.cz díky tomu že si koncovou cenu můžeš upravovat dle sebe.
Překlep opraven.
Moc pěkně sepsané, to asi trvalo že? 😀
Ještě bych možná doplnil, že někteří používají vlastní soutěže, nebo se snaží dávat přidanou hodnotu. Objednáte si zboží XY a dostanete zdarma věc nebo službu YX. V ČR to ale ještě není moc rozšířeno.
To je super nápad lany do článku jsem to přidal. Pokud máte někdo další rady neváhejte napsat do komentářů.
Díky za článek. Sice je pojatý trochu jinak než jsem doufal (těšil jsem se na praxi z PPC), ale krásně ukazuje, že i v marketingu se meze nekladou a chce to být kreativní. Vyzkoušel jsem pár menších affil webů, za sebe musím bohužel říct, že mě to zklamalo a čekal jsem lepší výsledky. No ještě chvíli budu testovat, měnit a zkoušet.
Jak zjišťuješ zda-li je kampaň úspěšná či nikoliv, když vlastně u affilu nejde zjistit, zda byl nákup proveden návštěvníkem, který přišel z PPC nebo třeba z běžného vyhledávání? Jde ti jen o částku za návštěvníka, tedy zdali je to drahé a zda-li došlo ke zvýšení konverzí v době kampaně?
Affiliate je určitě nejtěžší forma monetizace, takže je to o zkoušení. Já začal také vydělávat až ze svou Xtou affilstránkou ale pak to jde nahoru rychle. Praxi moc ukazovat nemůžu protože jsou to spíše moje experimenty než něco co by se dalo publikovat. Ohledně praxe a rad je lepší se podívat jak to dělají odborníci (PPC – snížek, větrovka apod.)
Ohledně měření výkonnosti jednotlivých reklamních kampaní. Můžeš z google analytics (utm_source) vysledovat počet kliků a díky cílům vysledovat kolik prošlo na cílový e-shop. Pokud to chceš ještě přesněji je to pak už alchymie s kanály, ale do té jsem se moc nechtěl pouštět (sám ji moc nevyužívám).
Kdyby ti docházeli nápady na články, tak klidně můžeš něco z praxe (Google Analytics + cíle) sesmolit. Nezlobil bych se 🙂
To by šlo:)
PPC od vyhledávání jde poznat třeba tak, že si podle parametrů v url pro PPC zjistíš odkud přišel a podle této informace si dynamicky upravíš kanál ve všech affiliate odkazech na webu.
Takže si něco takového musíš naprogramovat pokud to neumí sám nějaký systém (neznám, nezjišťoval jsem).
Přesně tak, mohl bych na toto téma udělat podrobný článek, ale je to už trošku techničtější.
Měl bych otázku, jaký žl použít pro affil program? Děkuji za odpověď
Řekl bych že něco na způsob zprostředkování obchodu. BTW bavil jsme se s úředníkem a ten mě informoval že to ohlašování kategorií je spíše informačního rázů. Stačí prostě že máš ŽL a je co máš nahlášeno, dělat můžeš cokoliv.
Cokoli co je v živnosti volné, dnes to nikdo víceméně neřeší, pokud máš živnost na provoz živnosti volné, nemusíš mít na ŽL vypsáno všech 85 oborů nebo kolik jich tam teď je.
Tak tento díl se mi opravdu líbí, pěkně a konkrétně sepsáno :). Počítám, že do půl roku bude na trika 100 affil webů a hoši z Trikatoru budou bambilionáři :-).
Cíl je aby se affil marketing rozšížil mezi partnery, takže doufám že to bude i výhodné pro partnery samotné.
Není na škodu nebýt v oblasti affiliate plátce DPH?
Dle mě si pak člověk uzavírá cestu jak k určité propagaci, kterou popisuješ, tak i k zajímavým zahraničním programům, které dobře konvertují v ČR. Takový Crocs.eu báječně konvertuje i u ženských z mimibazaru, stačí jim na webu nabídnout slevový kupón 🙂
Je a hodně, ale já jsem trošku tvrdohlavý a mě šlo o princip. Nedokázal jsem se smířit s tak hloupým zákonem (který mimochodem posrali jen v ČR), který mě nutí do něčeho co zatím nechci. Tento rok se mi ale pravděpodobně podaří se stát plátcem podle platných podmínek, takže se mi otevře širší affiliate svět:)
Díky za tip.
Tak naštěstí ten zákon už opravili a od příštího roku bude fungovat princip stejný jako mají např. na Slovensku, tj. plátcem jseš jen pro zahraničí, v tuzemsku jsi stále neplátce.
Mám trochu rozporuplné pocity, na tenhle díl jsem byl nedočkavý ale přitom jsem se nedozvěděl žádné tajné know-how. 😀
Ale je pravda, že praxe naučí nejvíc, pak to jde často samo ani nevím jak. PPC jsem zkoušel a u některých webů to bylo úplně zbytečný a u jiných se to celkem vyplatilo.
Celkem se mi ale osvědčilo najít si návštěvníky přímo. Poradit konkrétní produkty. Akorát je ta asi víc práce no.
Rád bych ale zkusil ty bannery. I když nutno říct, že snad na žádným svým webu jsem neměl konverze přes bannery. Prokliků celkem pomálu a nechytali se tématické ani netématické bannery.
Navíc lidi si bannery blokují a jiní je nesnáší už když je vidí, pač je to čím dál vlezlejší…
Sepsal jsem vše co se týká affiliate webu a další tipy na marketing který podle mě není až tak známý v souvislosti s affilweby. Opravdu jsi všechny body v souvislosti s affil marketingem znal?
Přesně tak jak jsem psal v článku je potřeba vymyslet marketingový mix pro dané téma tak aby se to vyplatilo.
Bannery u sebe nebo bannery zakoupené na cizích navštěvovaných webech viz bod v článku.
Bohužel s adblockem musí provozovatelé žít ale je to problém všech typů reklam jak PPC, bannerovek apod. Nicméně u affilů se tomu dá krásně vyhnout.
bannery podle vzhledu asi opravdu nejsou nejvykonejsi, coz je skoda..nekdy je nejlepsi vyzkouset nejaky easy program..jdou v nich dnes delat fakt pekne kousky, nej progy viz http://bit.ly/WozCzw
Díky za tip, já mám mac takže většinu z těch nástrojů nespustím, ale čtenářům se to může hodit.
Affil sem zkousel tak ze sem nakupoval reklamni plochy na adexpert (cilene) a nikdy sem se nedostal do plusu .. Mozna zkusim PPC ale jen u affilu ktere maji vysoke provize (trikator,dodohop …) jinak se to myslim nevyplati.Chtel jsem se este zeptat .. U skliku si asi kupoval jen textovou reklamu, ze?
PPC má smysl právě u těch kde jsou vysoké provize a nízká cena za klik. Já osobně mám PPC zapnuté pouze pro Vyhledávání na Seznam.cz (a ano textové odkazy).
Pěkný článek, díky. Proč doporučuješ placenou Facebook inzerci, pokud je člověk plátcem DPH?
Ze stejného důvodu jako u adwords, při využítí této služby musíš být plátcem DPH.
Když tam budeš mit reklamu na personal account bez IČa a tím pádem to nechceš do nákladů, tak teoreticky nemusíš …
Musíš dle našeho idiotského právního systému musíš. Pokud na tebe ovšem nepřijdou.
Toto není až tak pravda. Pokud sice splníš podmínky pro plátce DPH (nákup služby/zboží ze zahraničí) ale opravdu toto nebude nikde v tvém účetnictví figurovat, není možné se plátcem dle těchto stupidních nařízení stát! U právnických osob je to problém, u fyzických podnikajících ne.
Pokud je to tak jak říkáš pak se nabízí otázka proč mě moje účetní tak straší:)
Docela mne zarazila zmínka o placla. Většinou tam nejsou zrovna kvalitní weby pro publikování pr článků, dáš tam poptávku a přijdou ti nabídky z pr webů, kde to v podstatě nemá smysl. Daleko lepší je projít fulltext.
Dá se tam narazit i na kvalitní blogy, ale ty jsou většinou pro affiláky finančně nedostupné.
super bodaj by moj web mal take konverzie. na http://itckar.sk som spravil par odkazov a tym to haslo. cize obrat 300 e za 5 mesiacov by som nazval uspech.
JJ 300E neni vubec spatne, na druhou stranu ale vidis jaky to ma potencial kdyz to bez prace vydelava tolik…
Skvěle Franto, sepsal jsi v podstatě případovou studii:)
V minulosti jsi tu doporučoval sběr e-mailů na affilech a ejhle – e-mailingové kampaně na tyhle databáze mají skvělý konverzní poměr a odběratelé jsou ještě nadšení za nové e-maily.
Díky i za tip na soutěže a bonusy – u affilate webů jsem je nepoužíval, takže hurá do zkoušení.
Díky za pochvalu, článek mi dal dost zabrat a v podstatě celý seriál je případovka:)
JJ email je mocný zbraň když ho umíš personalisovat tak je to dvojnásobná brokovnice:)
Postupem času jsem si též prošel většinou tebou popsaného (díky za hezky sepsaný článek) a nakonec jsem došel k názoru že nejlepší traffic je vlastní traffic a začal skupovat drobné projekty. Přestože poslední dobou na různých blozích (např. u Petra Jeníka), zvláště v komentářích se člověk dočte jak poslední dobou se zvedají nasobky výdělků pro prodejní ceny, není to pravda. Nikdy jsem nekupoval tak levně weby ku poměru cena/výkon jako letos. Nicméně tento způsob propagace má určite ALE:
+ jestliže máš vlastní sít určité velikosti mnohém lépe cokoliv dalšího rozjíždíš protože nikdy nezačínáš od 0.
+ máš určitou ochranu před konkurencí protože ikdyž tě jinde převálcuje (např. v rozpočtu na ppc) tak nekončíš, těžíš dál ze své sítě.
– vyšší počateční investice
– vybudování sítě nějakou dobu trvá a je nutno počítat s náklady na udržování sítě.
Díky moc za tvůj přínosný komentář, doufám že budeš přispívat častěji:)
Skvěle napsané, pro začínající velmi spoustu důležitých informací.
Díky za pochvalu, moc si ji vážím.
Ahoj, jak máš vyřešený odchozí adresy (meme.php) ? Je to nejakej modul, nebo vlastní tvorba? Díky
Vlastní řešení, jednoduchý script s redirectem. Ale doporučuju využít modul pretty link.
Druhym dnem mi bezi sklik a zatim ani jedno zobrazeni (logicky ani jeden klik) .. Pritom mam rozpocet 10kc/klik s limitem 200kc/den .. Ze by klicova slova? Uz nevim jaka dalsi tam napsat .. Ale stejne je 0 neak malo :D.
Problem mezi zidli a monitorem :).Psal sem KW na jeden radek.
😀
Pěkný a přínosný článek. Konečně někdo pustil žílou nějaké data. Díky také za zmínku a prosím o opravu jména. Vím, že je hrozné, ale zrovna ty Franto víš, o čem mluvím 🙂
Omg a já si myslel že ho poprvé budu mít v článku správně. Sorry už jsem ti to opravil. Díky za pochvalu!
Díky za skvělý seriál. Právě pracuji na jednom affil webu (mém prvním), a tyhle články jsou pro mě velkou inspirací 🙂
P.S.: Krásné zisky na memetričku, jen tak dál 😉
moc pekny clanek, ocenuji konkretni informace, ktere si vetsina lidi drzi pekne v tajnosti, diky
Mám jednu otázku, na svém webu (memetricko) si použil nějaký plugin, který udělá to, že když na některý obrázek najedeš, zobrazí se pod ním taková šedá čárka, je to například u : chci koupit toto meme triko! . Zajímá mně název daného pluginu, děkuji moc.
Paradni serial, ale chybi tomu posledni dil na tema “údržba, zvyšování konverzí a vyhodnocování”
Můžu se tě zeptat, jak to máš s recenzemi na tvých affil webech? Opravdu zkoušíš produkty? Přepisuješ recenze ostatních? Vymýšlíš si je?
A s těmi slevovými kupony – ty dostáváš od mateřského shopu? Nebo jak je vytváříš?
Díky moc!
Seriál je opravdu výborně zpracovaný a čísla jsou motivující. Jen by mě zajímalo – opravdu se dá dostat do plusu při propagaci pomcí SKliku a průměrné CPC 2,38 (bez DPH)? Máš nějak oddělené sledování konverzí z různých zdrojů? Díky
Pěkně vypsané postupy jen tak dál. Muselo to dát celkem práci tuto prezentaci udělat.
Ahoj,
můžu se zeptat – jak je to se sběrem e-mailů, např. za e-book. Je lepší ho nabídnout jen své cílové skupině nebo se vyplatí ho nabídnout i lidem, kteří v cílové skupině přímo nejsou (např. v různých Facebookových skupinách), ale teoreticky se cílovkou můžou stát?
Jinými slovy, asi je lepší 2000 kontaktů z cílovky než 6000, ze kterých jsou ta cílovka jen ty 2000? Jde o návštěvnost a taky o konverze affilu.
Díky za radu
Ideálně je si vytvořit nějaké persony a potenciální publika. Je možné že cílovka je jiná nebo mnohem širší než jsi původně počítal. Chce to ale otestovat a měřit výsledky pokud cílovka špatně konvertuje(málo mailů) tak ji vypnout a otestovat jinou. Cílovku můžeš získat přímo od inzerenta, například u naturhouse máme pro partnery připraveny poměrně podrobné stats ohledně cílovky a potenciálního publika včetně demografie a věku.
Zdravim ,
měl bych tu dotaz k výměně odkazů s tématickými weby. Totiž pokud měníš, měl bys mít na stránkách zpětné odkazy partnerů nebo něco podobnýho ( v patce atd.) . U tebe ale nic takovýho nevidím. Můžeš prozradit jak to s výměnou je?
dík
Díky za poučnou sérii článků. Dokázal jsem díky ní rozběhnout výdělečný affiliate web. Samozřejmě jsem se snažil co nejméně kopírovat a vymyslet svoji strategii a najít jiné skulinky. Docela se to povedlo, tak ještě jednou díky za motivaci. Nyní plánuji rozjet druhý affiliate projekt taktéž s módním zaměřením, ale pro jiný provizní program. Plánuji sdílet reporty jak na twitteru tak na svém magazínu. Jsem zvědavý, mohl by být úspěšný alespoň tak, jako ten první.
U těch PR článků na Placle a Linkmonitoru bych byl trochu opatrný, může to nadělit víc paseky než užitku. Je potřeba dělat články opravdu přirozeně a necpat tam za každou cenu reklamní anchor odkazy. To je pro případné čtenáře z řad laiků 🙂