2.díl – tvorba výdělečného affilwebu – web

Dnešní díl našeho seriálu věnujeme tématu jak vytvořit a technicky realizovat affilweb, co by měl obsahovat a na co nesmíte zapomenout. Posuneme se tak do další fáze budování výdělečného webu.

SERIAL

Je jasné že pokud chcete vydělávat na affilu nemusíte mít vlastní affiliate web, můžete používat PPC arbitráž, kdy budete směřovat traffic rovnou na web obchodníka s vaším reflinkem. Případně budete využívat nákup inzertních ploch na cizích webech, nebo sociálních stránkách. Samozřejmostí je také využití vlastní databáze kontaktů a emailing.

Pokud ale nedisponujete zkušenostmi ani dostatečnou databází kontaktů doporučuju začít s vybudováním vlastního webu.

Odtajnění Know-How aby ho MachrHoumr mohl zkopírovat:-D

Web: MemeTričko.cz (PR1, SR40, registrace 31.3.2012, fungovat začal v polovině dubna)

Dosavadní zisky: Affilbox 28000Kč (screen), starý affil 10000Kč (staré rozhraní, bohužel již není dostupné, nemůžu dodat screen

Návštěvnost: doposud 14000UIP

Průměr: 2000UIP/měsíc, zisk 6500Kč/měsíc (včetně začátečních prvních 2 měsíců které byly slabší)

1. Tvoříme web – základ

  1. vyberte vhodnou doménu já zvolil MemeTričko.cz (používám subreg)
  2. vyberte vhodný hosting (já používám Wedos)
  3. na ftp nahrajte redakční systém wordpress (můžete i jiný ale níže uvedené návody jsou právě na tento systém)
  4. aktivujte web, vyplňte název, popisek a přihlašte se do administrace
2. Tvoříme web – šablona
Tady je to jen a jen na vás pouze vám dám tipy jak postupovat při výběru šablony vhodné pro affiliate stránku. Osobně se mi vůbec neosvědčili vymakané šablony a už vůbec ne 3 sloupcové layouty typu outdoormagazin.cz. Na grafiku nejsem řádný expert, ale vězte že méně je někdy více (viz grafika tohoto blogu:-D). Osobně mám raději jednoduché světlé layouty, kde mohu zakomponovat výrazné call to action prvky.
Šablony můžete vybírat z obrovské databáze volně dostupných šablon přímo v administraci WordPressu (Vzhled-šablony-instalace šablon). Po výběru šablony si šablonu přeložte všechny části hlavně (index.php, single.php, comments.php a archive.php). Obvykle tam jsou anglické výrazy, které nejsou příliš vhodné pro web. Upravit šablony můžete také jednoduše přímo v administarci WordPressu (Vzhled-editor). Některé prvky z šablon můžete úplně odebrat, například já osobně odebírám z výpisu článků: kategorie, tagy a komentáře.
3. Tvoříme web – pluginy

Níže přikládám výčet pluginů, které na výdělečném affilwebu Memetričko.cz využívám:

  • askimet – proti SPAMU
  • All in one SEO pack – lepší nastavené on-page seo na webu
  • Google Analyticator (nastavení analytics kódu pro návštěvnost)
  • Post plugin library
  • Similar Posts (podobné příspěvky)
  • Quick Adsense (rychlé vložení reklamy do příspěvků)
  • Wp-postratings (hodnocení příspevků), WP-postviews (počet shlédnutí jednotlivých příspěvků)
  • Subscribe2 a Subscribe2 widget (sběr emailů, posílání upozornění na nové příspěvky na mail), můžete využít také Mailchimp
  • Pretty Link lite (redirectování reflinků)

Toto jsou aktivní pluginy v administraci, nicméně u jiných affilwebů se může struktura mírně měnit a vyberete další vaše oblíbené pluginy. Doporučuji, ale aktivovat a instalovat pouze ty pluginy, které opravdu využijete (pluginy aktualizujte), vyhnete se tak možným bezpečnostním dírám a útokům na váš web.

Dnešní miniseriálek je u konce, příště se vrhneme na to jak nastavit pluginy (3 díl), kam je umístit, na co nezapomenout a jak si vybrat a nastavit KW pro pozdější propagaci a marketing(5 díl). V dalších dílech si povíme také něco o nasazení reklamních prvků a tvorbě obsahu pro náš affilweb (4.díl) pokud nechcete čekat už nyní se můžete registrovat do partnerského programu Trikator.cz.

Pokud se vám tento díl líbil budu moc rád za váš komentář, pokud k němu máte výhrady, také mi napište! Také doporučuju se přihlásit níže k odběru novinek, přesedlal jsem na mailchimp a nastavil 5 týdnů zajímavostí ze světa affiliate (autorespondery).

39 komentářů u „2.díl – tvorba výdělečného affilwebu – web“

  1. Pěkný a povedený affil. S tou arbitráží to je zákázáno jak na Adwords, tak na Sklik (nesmí být dvě kampaně od různých lidí na téže stránku).

    Jinak pro začátečníky by chtělo zmínit, že zde je do značné míry úspěch dán tím, že jsi to včas podchytil a není na tohle KW skoro žádná konkurence. Tedy jedná se naprosto o ideální modelový příklad:)

    Web je pěkně nalinkován z tvých? ostatních projektů a zobrazuje se na 1. místě, což v kombinaci s PPC vede ke konverzím. Také by bylo dobré zmínit, kolik jsou náklady na PPC a to odečíst od zisků…

    Jinak pěkný seriál!

    • PPC arbitráž je zakázaná „defaultně“ na většině slušných adnetworcích a to nejčastěji z důvodu ochrany obchodní značky. Nicméně Google má formulář, kde můžeš postnout potvrzení, že daná firma souhlasí s tím, že můžeš používat její trademark a pak můžeš dělat tuto arbitráž i na google AdSense…

      K „http://memetricko.cz/“ Jmenuji se Pavel Mrázek 😀 to dá rozum, že to sype 7k měsíčně, dyť tomu klučíkovi by dal na autobus každý 😀

Napsat komentář