4.díl – tvorba výdělečného affilwebu – tvorba obsahu
Zdravím všechny čtenáře seriálu tvorby affilwebu. V dnešním díle se podíváme na důležitou součást affil webu a to na tvorbu obsahu. Jak postupovat a na co si dát pozor?
V minulém seriálu jsme si komplet nastavili náš affil web memetricko.cz, dnes se podíváme jak je to s tvorbou obsahu pro podobný magazínový affil web. Nutno podotknout že u affil webů můžeme v podstatě rozlišit 2 typy obsahu.
- Staticky navržený obsah- vhodné pro jednoproduktové weby (Skatecycle.info), nebo e-shopy kde se nemění (nerozšiřuje sortiment) – iFarmacie.cz
- Magazínový obsah – vhodné pro sortiment kde se aktualizuje nabídka a přibývají nové produkty – MemeTričko.cz
Staticky navržený obsah
V tomto případě se vytvoří kvalitní obsah affilwebu na začátku, v průběhu času je dobré web ladit na základě konverzí a zvyšovat svůj konverzní poměr. Ale obvykle se nepřidává přiliš nového obsahu a pokud ano, tak ne pravidelně. Staticky navržený obsah je vhodný pro jednoproduktové e-shopy: například Skatecycle.info. Nebo e-shopy s omezenou nabídkou, která se časem příliš nemění jako iFarmacie.cz, partnerský program affil.DoDobros.cz.
Při tvobě těchto webů je velice vhodné poskytovat osobní zkušenost. Pokud doplníte obsah s názory zákazníků (z komentářů v e-shopu), budou vaše konverze lepší. Významným prvek zlepšující konverze je vstřícný přístup k návštěvníků, produkt jednoduše popíšete a vysvětlíte k čemu je dobrý a proč by si jej zákazník měl koupit. Ideálně krátce, přehledně a bodovitě. Můžete přidat krátky FAQ. V mnoha případech je možné doplnit obsah o srovnání s konkurenčními produkty, nebo značkami. Toto je velice efektivní varianta, kdy můžete zákazníka odeslat na různé e-shopy pomocí svých partnerských odkazů a získávat tak zajímavé konverze z více zdrojů (tuto metodu používám zde).
Při tvorbě statického obsahu pamatujte na jednoduchou pomůcku. Obsah musí být krátký, přehledný, výstižný a motivační. Méně je někdy více.
Magazínový obsah
V tomto případě je lepší průběžně doplňovat obsah o recenzi nových produktů jako v našem ilustračním případě. V opačném případě je možné že zisky začnou postupně klesat. V tomto případě je dobré se přihlásit do newsletteru samotného e-shopu, který informuje o novinkách, akcích, slevách a nových produktech. Dobré je také sledovat newsletter partnerského programu. Do začátku je dobré naplnit affilweb obsahem. Já jsem v případě webu memetricko.cz přidal cca 8 minirecenzí triček. Do recenzí vždy vkládejte obrázky s reflinkem na cílový e-shop. Další recenze jsem naplánoval na postupnou publikaci na další 1 měsíc dopředu (každý týden dvě nové recenze). Toto postupné odkrývání je vhodné hlavně pro zaujmutí vyhledávačů. Vyhledávače milují pravidelně aktualizované magazíny, kde přibývá obsah postupně a ne jednorázově. V případě že nakonec vyčerpáte nabídku nových triček jako se mi to stalo u trikator.cz, můžete využít podobné produkty s konkurenčních partnerských programů.
Je dobré být u nových motivů jako první a tvořit obsah ideálně ihned po zveřejnění nového motivu. Může se vám pak stát že vás vyhledávač zaregistruje dříve a upřednostní váš obsah před mateřským. Obsah je dobrý kombinovat a doplňovat, tak jak to dělají samotné e-shopy. Níže přidávám seznam tipů na doprovodný obsah, který vám zvedne konverze na affilwebu:
- nejprodávanější zboží (zjistíte u vašeho affiliate manažera), podobné zboží (pomocí pluginu)
- produkty z jiných kategorií, doporučené produkty, tématické produkty
- slevy při větším odběru (3+1 zdarma), kupóny, slevy
Rada na závěr
Při tvorbě obsahu pro affilweby vám dám ještě jednu drobou radu na závěr. Ať už děláte obsah pro affilweb nebo partnerský e-shop, vždy se snažte nabídnout uživateli lepší recenzi a zajímavější obsah než samotný e-shop. Může vám to pomoct nejen v SEO, ale zlepší to vaše konverze. Zákazník si na vašem webu přečte vše co potřebuje a na cílový e-shop už přijde pouze nakoupit. V mnoha případech se může stát že ho samotný e-shop není schopný přemluvit k nákupu jako vy svým cíleným affilwebem.
Díly seriálu
- 1.díl – tvorba výdělečného affilwebu – web
- 2.díl – tvorba výdělečného affilwebu – téma
- 3.díl – tvorba výdělečného affilwebu – jak nastavit web
- 4.díl – tvorba výdělečného affilwebu – tvorba obsahu
- 5.díl – tvorba výdělečného affilwebu – propagace a marketing
- 6.díl – tvorba výdělečného affilwebu – údržba, zvyšování konverzí a vyhodnocování
Pokud se vám tento díl líbil budu moc rád za váš komentář, pokud k němu máte výhrady, také mi napište! V případě že vám některé věci nejsou jasné, ptejte se. Jak se těšíte na další díl? Tip na novou affiliate síť s bezkonkurenčními provizemi: affil.DoDobros.cz.
V případě že se vám seriál líbí budu moc rád za vaše sdílení na sociálních sítích. Děkuji!
Autor: František Szabó Autorem článku je František Szabó, který působí jako affiliate evangelista od roku 2010. Píše tento blog, školí affiliate manažery, přednáší a publikuje odborné články. Follow @frantisekszabo |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Super článok ale už sa teším na ďalší diel: Propagace a marketing 🙂
“další recenze jsem naplánoval na postupnou publikaci na další 1 měsíc dopředu” – existuje na toto nejaký nástroj (popr. plug-in), ktorý by to zautomatizovalo? Alebo sa to musí pridávať ručne?
Umí to přímo wordpress stačí si naplánovat publikaci článku na budoucnost.
WordPress nepoužívam, všetky weby si kódujem sám tak som nevedel 🙂 Díky!
Tak pokud si tam můžeš nastavit datum, tak zadáš budoucí datum, nějaký atribut, aby se článek neozbrazoval a nastavíš si CRON na sktipt, který bude články aktualizovat… Jde to udělat i s komentáři, aby průběžně přibývaly 🙂
Článek pěknej, magazínový typ si bez automatické publikace ani nedovedu představit, to bych u toho netu musel sedět imrvére furt.
Pavel a Lenka Vašíčkovi z ifarmacie.cz jsou předpokládám fake, nebo ne?
Přesně tak.
Já bych možná uvedl ještě jednu důležitou věc. Nelhat a nedělat z lidí blbce. Ty trička Ok Super. Ale u té ifarmacie se mne nelíbí to okaté lhaní. Myslím, že by člověk měl dělat affilate pro produkty kterým skutečně věří, má je případně sám vyzkoušené a hlavně si nevymýšlet ať už to jak něco fakt funguje a zároveň si vymýšlet kladné hodnocení zakazníků.
Díky za názor, popravdě čisté to není. Ale ten web byl udělán hlavně jako prezentace toho jak by to mělo vypadat. Rozhodně je nejlepší brát informace ověřené z vlastních zdrojů.
Popravdě ohledně tvého názoru dělat affiliate pro ověřené produkty, takto to nefunguje. Myslíš že lidi kteří dělají půjčky tak věří tomu že jsou půjčky které nabízí opravdu super a že lidem pomůžou? Ale kdeže…
Ahoj, díky za nesmazání příspěvku a reakci 🙂 Ano, ale to je o tom jak to má každý sám u sebe “nastavené”. Já bych také nikdy affil pro pojištění a podobně nemohl dělat. Trochu odbočím. Včera jsem se trochu více zajímal o projekt ermail. Autorovi už vidělal, jak sám uvedl před 100 mega. Je to dle zákona asi legální, ale ve skutečnosti je to podvod na lidi. Nikdy nikomu dle toho co jsem četl nic nevyplatil. Ale kdysi jsem také ne vždy dělal vše OK a i když jsem na tom vydělal tak nakonec se mi vymstilo. Proto jsem na to možná teď více citlivý a sám si nyní hodně vybírám do čeho se pustím. A posuzuji věci nejen dle toho co to nese, ale i toho zda je to dle mého vnitřního nastavení “poctivé”.
Díky za názor, pokud nejsou komentáře vulgární tak je vždy povolím a odpovím na ně. Myslím že je to naprosto správný přístup a rozhodně s poctivostí nejdál dojdeš.
Nedá mi to se neoptat. Konkrétně u memetriček, nebyli by konverze vyšší pokud by po kliku na obrázek konkrétního meme trička přesměrovával na trikátor na to samé tričko a ne pouze do kategorie?
Určitě byla. Nicméně je tam jedna zapeklitost, víš jak je těžké pak měnit affil odkazy pokud dojde k jakékoliv změně u celé nabídky? (jiná struktura linku, jiná nabídka, změna e-shopu apod…)
Čekal bych, že tuto zapeklitost bude řešit potom přímo shop redirektem na svých stránkách. Neni to tak?