1.díl – tvorba výdělečného affilwebu – téma

Jelikož jste se v komentářích recenze affiliate programu Trikator.cz vyslovili, že máte zájem o krátký seriálek tvorby výdělečného affilwebu na bázi právě tohoto partnerského programu sepsal jsem pro vás 1. díl tohoto seriálu. Doufám že se bude líbit a dozvíte se něco zajímavého. I když v seriálu bude mnoho praktických případů, tak je zaměřen obecně a dá se aplikovat na jakýkoliv partnerský program. Článek je dělán bodovitě a heslovitě sám nemám rád dlouhé texty, takže doufám že vám tento styl nebude vadit.

SERIAL

Volba tématu a affil programu

  • Ideálně čemu rozumíte nebo co vás baví (finance=ekonomové, travel=cestovatelé, hosting, domény=ajťáci, móda=nanynky,…)
  • Ideálně kde není příliš velká konkurence, nebo je affil program nový – andropharmia, trikator, nebo novinky na katalog.affilblog.cz
  • Partnerský program by měl mít výhodné podmínky pro vás – minimální výplata, provize, cookies, provize z podpartnerů, připravené bannery
  • Zboží by se mělo dobře prodávat, ideálně po celý rok
Pamatujte že pokud zvolíte sezonní partnerský program (travel lyžování) je jasné že affil web nebude vydělávat po celý rok. Párkrát se mi stalo že jsem si nevhodně zvolil niku viz můj předchozí seriál a špatně odhnadnul prodejnost zboží (které bylo nakonec mizivé). Obvykle se moc často nestává že narazíte na svatý grál a budete jediný, který bude partnerský program využívat. Je dobré se porozhlédnout kolem sebe co letí a zeptat se třeba sám sebe, koupil bych si tento produkt sám přes internet, nebo alespoň někdo z mého okolí?
Volba podtématu
Pokud jste zvolili téma například móda, je dobré se zaměřit na určitý specifický typ. Na módních magazínech, které popisují vše možné od bot po čepky moc konverzí neočekávejte (teda pokud nebudete mít tisíce UIP/den). Nejlepší je se zaměřit na určitý konkrétní typ produktu – trička a ideálně ještě na podrobnější podtyp – meme trička. Dobrou nápovědu ohledně výběru podtypu vám dá nástroj Návrh klíčových slov (Sklik) nebo jednoduše pomocí seznam stats.
Tak nyní jsme si vybrali specifické téma a příště si ukážeme jak postavit základ webu a co by na takové affil stránce nemělo chybět. Příště vám prozradím konkrétní případ a affil stránku, která mi generuje 7k/měsíc bez větší práce a co jsem pro to udělal:)
Jaké je podle vás nejprovařenější affil téma? Pokud se vám tento díl líbil budu moc rád za váš komentář, pokud k němu máte výhrady, také mi napište!

46 komentářů u „1.díl – tvorba výdělečného affilwebu – téma“

    • Nechápu jak to může trvat tak dlouho? Já osobně nemám s nahozením affil webu žádný problém jsem schopen udělat dobře konvertující affilweb i za den a naplnit ho obsahem, popravdě to mě baví i nejvíc. Moc mě ale nebaví linkbuilding a PPC i když to je ta nejdůležitější věc, ale už je to lepší než dříve:)

        • JamesK: Základ je si všechno rozvrhnout tak, aby se to dalo udělat co nejrychlejc (včetně linkbuildingu). Čím dýl web děláš, tím víc se ztrácí energie a není chuť/ztrácí se motivace. Navíc nedodělanej web je mnohem horší/míň ziskovej než okleštěnej dodělanej. Prostě je třeba všechno předem dobře rozvrhnout a učit se z chyb = to co mi v minulosti trvalo nejdéle udělat jinak/zjednodušit atd.

          Já měl třeba vždycky problémy s webdesignem, ale postupem času jsem místo barevnosti a „future“ vzhledu který nabízeli designeři začal preferovat jednoduchost, přehlednost, snadnou orientaci v obsahu – strukturování (h, p, ul-li, tr-td, img, grafy). A pak jsem zjistil že webdesign a tvorba obsahu ačkoli byla vždy moje slabina je najednou díky jinému pohledu na věc (snaze přinést co nejčitelněji/nejpřehledněji množství informací) vlastně ta silnější stránka…

          • S tou jednoduchostí se s tebou naprosto stotožňuju, také volím jednodušší layouty.

  1. Dobrý den,
    všiml jsem si, co napsal František – „Moc mě ale nebaví linkbuilding a PPC i když to je ta nejdůležitější věc, ale už je to lepší než dříve:)“
    A právě tohle má stejně asi většina lidí a proto se Vás kluci ptám, jestli tvoříte affiliate weby nejraději každej sám nebo raději ve skupině lidí, kdy má každý určenou práci? Ty píšeš, Ty se staráš o PPC, Ty jsi SEO křeček a pak si nějakým dílem dělíte zisk? Nad tímhle už nějakou dobu přemýšlím. Rád píšu, „nahazuju“ weby, ale přesně jako František mě moc nebaví starání se o odkazy, o reklamu atd. Byl by pro Vás problém podělit se o zisk s tím, že budete dělat jen to, co Vás baví, čemu rozumíte a práci si rozdělíte ve skupině nebo se raději koušete do jazyka a děláte každej všechno sám?

    • Dřív jsem SEO a linkbuilding outsourtsourcoval ale nebyl jsem spokojen s výsledky, také jsem outsourcoval tvorbu obsahu ale opět jsem nebyl spokojen z výsledky. Takže nakonec dělám vše sám a snažím se o maximální minimalismus a teď zrovna jsem v takové fázi že u novějších projektů už ani SEO moc nedělám a spíše jedu PPC.

      • Franto, kolik si v rozpočtu stavuješ peněz na základní rozjetí PPC kampaně? Mě to nějak pořád nejde, resp mě vždy odradí ta prvotní nenávratnost. Je pravda, že teď jsem to nějakou dobu vydržel a docela se to i vrátilo se solidním ziskem, ale přijde mi, že ladění kampaně a sledování vývoje mi zabere víc času, než další formy propagace, navíc je to dost nezáživné.

  2. Libore, bohužel se koušu do jazyka a dělám si všechno sám. Vím, že efektivita je pak nic moc, ale pořád mám pocit, že tak nejvíc získám. I když samozřejmě podvědomě vím, že to není pravda.
    Co se týče rozjíždění projektů, tak to mě taky baví nejvíc… klidně jich do týdne rozjedu několik, ale s dotažením do konce (PPC, linkbulding,…) už mám docela problémy 🙁
    Co ale s tím?

    • Josefe, ptal jsem se proto, že jsem chtěl vědět, jestli máte zkušenosti s prací ve skupině na společných projektech, ale zároveň aby to nebyla firma. Něco ve stylu fairplay. Já třeba nerozumím PPC, nebaví mě linkbuilding, ale vím toho dost o financích, autech, cestování. Chci o těchto tématech psát, protože mě to baví, rád si koupím pěknou šablonu, nahodím na WP a jedu. Ten zbytek mě prostě nebaví. Proto uvažuji o skupině 3 až 5 lidí, kteří by spolupracovali na společných projektech. Je to určitě lepší z hlediska motivace a určitě taky nikdo nechce být šikanován, protože neplní sliby 🙂 Otázka zní, zda je to utopie. Rozdělit si práci a spravedlivě se dělit o zisk ze společných webů. Prostě si pomáhat. Každý je dobrý na něco jiného a sám toho moc nezvládneš, takže určitě i méně vyděláš.

Napsat komentář