Obecné informace
- Partner (advertiser, affiliate) = posílá cílený traffic, publikuje reklamu, vydělává provize
- Zákazník (customer) = partner posílá zákazníky obchodníkovi
- Obchodník (merchant) = chce cílený traffic, má produkt k propagaci, platí provize
- Ref link – odkaz s referal kódem partnera
- Affiliate marketing – provizní marketing, způsob zvyšování obratu (zakázek, kontaktů, objednávek) pomocí affiliate partnerů.
- Affiliate manažer – správce provizního programu
- Affiliate síť – Provizní program do kterého se může zapojit více obchodníků
- Provizní program – systém umožňující přijímat, sledovat a evidovat affiliate provize partnerů
- Přeposílání objednávek – Partner si stáhne nabídku obchodníka k sobě , Objednávka je provedena na straně partnera a přepošle se dodavateli (mailem, API)
- Dropshipping – Podobné jako přeposílání, určitý druh velkoobchodní spolupráce. Partner přepošle objednávku a ta se vyřizuje jeho jménem
- VOC – velkoobchodní cena
- PAP – Post Affiliate Pro – komplexní nástroj pro správu vašich zprostředkovatelských kampaní
- Cookie – důležitý prvek zákazníckého prihlížeče, který umožňuje affiliate programu zaznamenat provozi partnerovi za uskutečněný nákup
Názvosloví a metriky
- EPC – earning per click – průměrný zisk za 1 klik
- PPA – pay per action – fixní platba za lead (sjednaný kontakt, půjčkové firmy)
- PPS (CPS) – pay per sale – platba za objednávku (%)
- PPL (CLP) – pay per lead – platba za registraci (fix)
- PPC – pay per click – platba za klik (někdy se kombinuje s PPA)
- CPA – cena za akci
- CPC – cena za klik
- CPL – cena za lead
- eCPC – earning per hundred click – výdělek za 100 kliků = Provize / 100 kliků
- eCPM – průměrná provize za 1000 zobrazení
- CR (%) -Konverzní poměr – počet kliků / počet leadů * 100
- CTR – clickthrough rate – míra prokliku
- CTR (%) = počet prokliků / počet zobrazení * 100
- Traffic – Uživatelé, které partneři přivádí na stránky obchodníka
- Lead – uskutečněná akce (vyplněný kontaktu nebo objednávky)
- Imprese – počet zobrazení
- Provize – odměna partnera za uskutečněnou akci