Dlouhodobý affil

Z počátku jsem stavěl affil projekty tak, aby v co nejkratší době generovaly co nejvíce peněz. V minulosti to bylo mnohem jednodušší. Stačilo postavit jednoduché MFA na doméně s klíčovým slovem a přidat přeoptimalizovaný text na dané kličové slovo. Pak nastavit sitewide odkazy na svých webech s klíčovým slovem, které chcete vystřelit nahoru a mohl jste být do pár týdnů na top pozicích ve vyhledávačích.

Krátkodobý affil

Vůbec mi tehdy nedocházelo, že se jedná pouze o krátkodobou záležitost, a že do pár let už tak jednoduše nebude možné vyhledávače obejít. Těch možností, jak dělat krátkodobý affil, je stále mnoho, ale už se jedná o techničtější a složitější disciplíny (media buying, katalogové weby, expirované domény, cloaking). Obvykle patří tyto disciplíny do šedé a často i do černé zóny affilu. Každopádně mají společného jmenovatele – a to krátkodobost a maximální možné vytěžení techniky, dokud je to možné.

První takové MFA weby vydělávající na affilu jsem prodal kolem roku 2009 na Webtrhu. Jednalo se o různé weby, které spojovala právě ta krátkodobost a cílily na slabiny v SEO (letenkové weby, aukro weby apod).

Polo-dlouhodobý affil

Od startu affilblogu 1.1. 2010 jsem se rozhodl, že na to půjdu jinak. Tehdy jsem začal stavět portál Shopia.cz (o jeho failu si můžete přečíst zde) a další portály. Snažil jsem se k tomu přistupovat tak, že nebudu využívat nějaké krátkodobé slabiny systému, ale budu stavět projekty na poptávaných a populárních tématech.

Přečíst si můžete například seriál o affilwebu memetricko.cz. Tento projekt měl krásnou vzestupnou tendenci, nestavěl na žádné nelegální technice, ale využíval nějaký trend. Což se později ukázalo jako chyba, protože jeho obliba postupně začala klesat a já si uvědomil, že na podobné tématice nelze postavit dlouhodobě udržitelný projekt, u kterého by fungovala rovnice – investovaný čas / peníze = dlouhodobý výnos v budoucnu.

Dlouhodobý affil

Hledal jsem tedy dále. Po fiasku se SAAS produktem linkmonitor.cz (více v již zmiňovaném článku zde) jsem se zaměřil na 2 témata – hubnutí a finance. U těchto témat jsem se snažil vybrat nicky dostatečně velké tak, aby měly potenciál na vyhledávání a zároveň byly stabilní a dlouhodobé (žádné fidget spinnery, tematická trička apod). Chtěl jsem, aby se nejednalo o sezónní záležitost (jako zájezdy nebo e-shopy) a mohlo mě to živit průběžně. Zkrátka aby fungovala rovnice – investovaný čas / peníze = dlouhodobý neklesající profit.

První obsahový web s finanční tématikou jsem spustil 10. 06 .2013 a do dneška funguje velice dobře. K dnešnímu dni už více než 4 roky, což je v oblasti affilwebů věčnost. Má neklesající tendenci z hlediska vyhledávání i výtěžnosti. Web z oblasti hubnutí (pestryjidelnicek.cz) jsme spustili 3. 10. 2014 a brzo oslaví 3 roky od spuštění. A ani ho neplánujeme zavírat. I když tady pořád nacházíme nové a nové možnosti monetizace.

Pokusím se tedy bodovitě zachytit věci, které dle mého názoru indikují, že daný projekt má šanci na dlouhodobé fungování, a to že vás může stabilně uživit i v delším časovém horizontu.

  •   dostatečná hledanost (letenky) = nemít přílišný focus na jednu menší oblast (letenky do USA)
  •   nezaměřovat se na aktuální trend (různé gadgety nebo záležitosti jako memetricka.cz)
  •   minimalizace sezónnosti = mnoho affiláků s tím dokáže dobře fungovat, ale já osobně nemám rád sezónní affil (dárky na Vánoce, letní dovolená)
  •   více affil kampaní = nezaměřovat se na projekt, u kterého máte pouze 1 poskytovatele affiliate kampaně s dobrou výtěžností (poslední kauza MT nábytek) nebo kde kampaně ještě neexistují (auta, reality)
  •   funguje rovnice investovaný čas / peníze = neklesající tendence projektu v příjmech/návštěvnosti

Napadají vás další body, které rozhodují o tom, zda bude projekt dlouhodobý nebo ne? Budu rád za vaše názory v komentářích.

 

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Omega

    Je to jak píšeš, v dnešní době už žádné SEO rychlokvašky dělat nemá cenu a je základ soustředit se na něco obecnějšího, v čem je hodně affil kampaní a co má potenciál několik let vydržet. Je vtipné, že třeba půjčky (tedy tradiční affil nika) do nedávna tyto předpoklady splňovaly, ale od toho novýho zákona to už je napováženou…

  2. Ondřej Martinek

    Souhlasím s tebou, hlavně závislost na jedné silné kampani je dost ošemetná, taky jsem si tím už několikrát prošel – naštěstí před pádem daného hráče se dost vydělalo. Takže se jen nebudoval, nebudoval a nebudoval web s tím, že za x bude vydělávat přes danou kampaň a najednou skončila a já měl web bez inzerenta. Díky bohu 🙂

    Ale k těm bodům předurčujících úspěch v daném oboru musí být (u mě tedy určitě) i určitý zájem/nadšení/vášeň pro daný obor. Osobně se dlouhodobě držím jen 1-2 segmentů a jsou to ty, které sice nejsou extrémně veeliké, ale dokážu se jim věnovat do hloubky roky a roky a je pořád o čem tvořit články, fotky, videa, infografiky, …

    Hlavně už u takových projektů musím jít sám do hloubky a pro propagaci mi už nestačí klasické on-linové kanály a pracuji s brandem i v off-linu. A to je teprve zábava a hodně nového učení. A najednou i ty on-line kanály se skvěle posílí – offline je stále neskutečně silný a hodně lidí z mého oboru ho podceňuje.

  3. Lukasz

    V podstate úplne všetko môže byť výhoda, aj krátkodobé affil web – ktoré prinesú pomerne vysoký zisk, ale ked človek myslí do budúcna, tak niekedy za ten stres a neistoty to nestojí. Ďalšia vec sú sezonné weby, kde napríklad cez leto kde fičia nafukovačky a bazény, alebo plavky tak natom sa dá tiež veľmi slušne nabaliť – počas ostatných mesiacov v roku to je fakt oničom. Vo všeobecnosti je celý článok a aj spôsob myslenia že najvhodnejšou metódou sú dlhodobé affily – tou najlepšou cestou ako zarábať na internete.

Napsat komentář