Affiliate konkurence a konkurenční výhody

Většina affiláků má panickou hrůzu z konkurence. Nechtějí se moc bavit o svém affiliate oboru ze strachu před okopírováním. Tato tématika je docela kontroverzní proto bych chtěl v dnešním článku zabrousit do jeho vod a rozvířit diskuzi jakým způsoběm se konkurencí vyrovnáváte vy.

Konkurence může být velmi přínosná a můžete díky níc vylepšovat své projekty a růst v tržbách. Mě osobně konkurence velmi pomáhá a motivuje v růstu a ve vylepšování mého podnikání. Udržuji si nad konkurencí přehled ale kontroly provádím spíše nahodile s časovými rozestupy (než abych každý den kontroloval co je nového). Konkurence vám také pomůže stavět a budovat vaše konkurenční výhody o kterých bude řeč dále.

Pokud je vaší jedinou konkurenční výhodou to že nějakou věc děláte jako jediný vězte, že vás konkurence postupně převálcuje. Vaším cílem by mělo být získat co největší množství konkurenčních výhod co nejdříve. Pojďme si popsat pár konkurenčních výhod, které při budování affiliate projektů používám já.

1.Brand/autoria

S projektem PestrýJídelníček se nám podařilo vytvořit brand, který je sám o sobně hledaný (přímá návštěvnost, vyhledávání brandu, organické zmínky). Toto se samozřejmě pozitivně podílí na našich marketingových kampaních a pro konkurenci je to složitě replikovatelná záležitost. Jediné co s tímto mohou dělat je vytvořit si vlastní brand, což stojí čas i peníze.

2.SEO

V rámci svých finančních affiliate magazínů a srovnávačů využívám SEO jako konkurenční výhodu. SEO hlavně offpage opět vyžaduje čas a peníze a budování je postupné a chce trpělivost. Konkurence vám může zkopírovat nákup odkazů, ale ta magie funguje díky času za který odkazy/zmínky přibývají a jak jsou přirozené.

3.Algoritmus

V rámci projektu PestrýJídelníček pracujeme v interními algoritmy pro výhodnocování a výpočet jídelníčků našim uživatelům. Tento algoritmus je konkurenční výhoda, která se se vyvýjí postupně a díky přidávání dalších vah se výpočty zpřesňují. Algormitmus je samozřejmě tajemstvím firmy a zná jej pár vyvolených.

4.Vlastní produkty

Pokud vydáte vlastní produkt (ebook, fyzický produkt pod vlastním brandem, kniha, kurz, apod…) budete mít opět náskok před konkurencí. Která samozřejmě může vydat produkty stejné, ty ale nebudou nikdy totožné s těmi vašimi. Navíc se složitostí vývoje vašich produktů, roste i náklad pro vstup konkurence. Obrovskou konkurenční výhodou pak může být produkt postaven pouze pro vaši cílovku a brand. V našem případě kniha a ebook Cesta je zdravý životní styl od Blanky Szabó, která je ambasadorem celého projektu PestrýJídelníček a komunikuje s lidmy v rámci našeho projektu.

5.Placené kampaně

Pokud využíváte pro propagaci svých projektů i placené kampaně jako je Sklik, Adw, Facebook a další. Bude pro konkurenci velmi složité určovat a sledovat strukturu vašich kampaní a to jak je máte nastaveny. Nastavené vašich kampaní, remarketingová publika, publika, cílovky, zájmy, věk, kw v obsahové síti, atd atd to jsou vše vaše konkurenční výhody.

6.Uživatelský obsah

Klasický obsah (recenze, článek) je poměrně jednoduše zkopírovatelný. Konkurent může vzít podklady z vašeho obsahu a ten napsat lépe a podrobněji. Obsah nepovažuji za příliš velkou konkurenční výhodu. Naopak co je velmi složitě zkopírovatelné je uživatelský obsah. Lidé mohou komentovat pod články, přidávat své vlastní autorské recenze nebo fotografie. To je něco co chcete a chcete aby to lidi dělali pravidělně a tím vám aktualizovali a vylepšovali váš vlastní obsah.

Když zase jednou narazíte na internetového podnikatele, který zkopíroval váš nápad, design, obsah cokoliv zamyslete se nejdřív jaké jsou vaše další konkurenční výhody. Pokud jimy jsou pouze ten nápad, obsah a design máte problém. Ale zlobit se můžete tak akorát na sebe. Začněte budovat váš projekt a získejte konkurenční výhody, které vám dají náskok. Uvědomte si že pokud vás někdo jen bezhlavě kopíruje vždy bude o krok za vámi. Udržujte si rozumný přehled nad konkurencí ale zaměřujte se hlavně na svůj projekt a jeho konkurenční výhody.

Napadají vás nějaké další konkurenční výhody a jaké jsou ty vaše? Díky za vaše komentáře.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Záhradkár

    Mne sa koncom roka podarilo otvoriť svoj affil kanál na knihy. A myslím, že som k obsahu pridal aj svoj brand a istú konkurenčnú výhodu, vďaka ktorej je o knihy, o ktorých píšem, skutočne záujjem a ľudia si ich objednávajú.
    Rád čítam tento blop, pretože mi vždy dá nejaký impulz robiť veci inak alebo lepšie. Díky a prajem veľa úspechov aj spokojných čitateľov do nového roka!

  2. Petr Jurča

    Díky za článek, jsem strašně rád, že téma někdo otevřel. Souhlasím s tebou a jsem přesvědčený, že to bez konkurenčních výhod nejde v žádném podnikání.
    Za mě jsou další konkurenční výhody v aff: buz plán projektu, finance, zaklad z jinych projektu – traffic i kontakty, vyjednavaci a marketingova sila majitele, kontakty na lidi pro spolupráci a poradenstvi, brand vůdčí osobnosti, expertní znalost oboru, zkušenosti a znalosti z podobných projektu, projekt managing, synergie s jinými projekty, znalost něčeho co jini neví.

Napsat komentář