Report z 8. Affiliate konference
Minulou konferenci velmi podrobně okomentoval tajný redaktor Ondra Martinek. Report z listopadové Affiliate konference jsem si vzal na starost já. Už jsem dlouho nic nenapsal a rád bych na konferenci nabídl trošku jiný náhled. Dříve jsem si to moc neuvědomoval ale to, jestli se vám přednáška a struktura líbí, záleží na mnoha okolnostech. Tou nejdůležitější je to, zda je vám daný obsah užitečný a schopný přinést informace, které byste jinak složitě dolovali z mnoha zdrojů (ať už českých nebo zahraničních). Můj pohled tedy berte z pozice člověka, který buduje globální projekt, zaměstnává desítku lidí a řeší spíš operativní než exekutivní záležitosti.
Robert Studený
Robert uvedl konferenci, pozdravil účastníky v sále Františkánského kláštera. Uvedl čísla, jak si vede český CJ.com a daří se mu skvěle a také zazněla poměrně zásadní informace, že bude spouštět affiliate program Mall.cz.
Tomáš Růžička
Zazněly informace ohledně emailingu a A/B testování. Většinu věcí už jsem znal nebo řešil dříve. Zapsal jsem si poznámku, že na mobilním telefonu je dobré mít menu (rolovátku) označené slovem menu než hamburgrem (který se ve většině případů na stránkách používá). Pro starší lidi je totiž neintuitivní. Já zkontroloval na našem webu pestryjidelnicek.cz, že to máme správně:)
Michaela Mužíková
Můj tip, který jsem dával Robertovi na naší schůzce o potenciálních prezentátorech. Míša mluvila o copy základech (osobně už jsem znal z její předchozí prezentace). Zaznělo několik zajímavých myšlenek a srovnání s copy pro tištěné magazíny a časopisy. Pro online je stěžejní říct na začátku hlavní myšlenku a důvody, u pressu je to naopak. Když něco po lidech chcete, tak jim řekněte důvod proč.
Mark Hergenrother
Mark je německý affilák zabývající se PPV reklamou, jeho firma působí v mnoha zemích po celém světě. Tato přednáška pro mě byla stěžejní, protože se zabývala správným výběrem země pro úspěšnou expanzi. Tuto záležitost aktuálně řešíme, na druhou stranu si myslím, že pro většinu účastníků neměla příliš velký význam (inzerenti, affiláci, kteří řeší jen ČR). Mark kladl důraz na indikátory jako je růst ekonomiky dané země, penetrace internetových uživatelů (internetworldstats.com), procento zastoupení uživatelů využívající kreditku, demografie apod. Zajímavé EU trhy jsou podle něj Turecko, Itálie, Polsko.
Dále se zabýval typy cílení na uživatele. Základní metodu retargeting nemusím popisovat. Uvedl ale další typy jako prospecting (dle vašich další dat – věk, pohlaví,…) nebo lookalike modelling (tvorba podobného modelu dle vámi definovaných atributů).
Lubomir Jochim
Lubo ze Sme.sk mluvil také o velmi aktuální věci, kterou se ve firmě zabýváme a to definováním správných KPI (klíčové ukazatele výkonnosti) a jejich vyhodnocováním. Sami to zatím dělají na měsíční bázi v Excelu, ale jde vidět, že nad tím alespoň přemýšlí a vyhodnocují to. Bez správně stanovených KPI a pořádného dashboardu a vlastních statistik se ve světě velkých čísel a hráčů už neobejdete.
Vratislav Kopp
Vratislav mluvil o optimalizaci formulářů a byla to velmi hutná a praktická přednáška a rozhodně v top 3. Většinu věci už jsem slyšel ze záznamu na emailing konferenci, kde se jeho prezentace setkala s velkým úspěchem. Proto jej Robert povolal i na affiliate konferenci a udělal dobře.
Vladislav Musílek
Vláďa mluvil o velmi populárním a aktuální tématu a to o tvorbě xml katalogů. Zazněl i dotaz, proč by inzerenti měli něco takového povolovat, když se jedná pouze o kopii bez dalšího přínosu. Spousta partnerů to tak dělá, ale obvykle to nejsou dlouhodobě úspěšní partneři. Jediný udržitelný model jak tento typ propagace budovat je tvořit přidanou hodnotu, vlastní popisky, doprovodné informace nebo tvorba nějakého mashupu (kombinace více věcí do 1 projektu – xml feed, API mapy, obrázky, vlastní copy apod.).
Michal Hanáček
Michal je marketingový ředitel raketově rostoucího projektu Pilulka.cz a mluvil o důležitosti affiliate programu (tvoří až 10% všech prodejů) pro tento e-shop. Také poměrně negativně nahlížel na kupónové stránky, které plánují v budoucnu vypnout.
Jiří Pokorný
Z Jirky šlo znát, že svému tématu hluboce rozumí. Mluvil o nových funkcích cílení a zmínil aktuální téma Instagram ads. Trošku mě mrzelo, že více nevyužil do prezentace své bohaté zkušenosti s výsledky velkých klientů (HBO, PPL, AXA). Jeho tipy: využívat lookalite audience a zaměřit se na cílení na konverze. Text inzerátu, otázka, obrázek ideálně s lidmi, na fb je nutné hrát na emoce, klidně i tykat. Využívat Facebook Insights a pouštět reklamy/posty podle toho, kdy jsou vaši fanoušci online.
Tomáš Dekan
Tomáš mluvil o častých chybách partnerů a jeho přednáška byla správně odlehčená a plná kočiček. Nenáročné a zábavné zakončení bohatě velmi přínosné konference.
Závěr
Co se týče informační stránky věci, považuji tuto konferenci za jednu z nejlepších. Ne-li nehodnotnější vůbec, ale velmi pravděpodobně je to i díky tomu, jak aktuálně si sedla témata, která teď řeším s přednáškami, které zazněly. Co se týče zbytku věcí, mám několik výhrad a tipů na zlepšení:
- V sále bylo vedro a v hale pak zima, pokusil bych se s tím něco udělat, pokud je to vůbec možné
- Oběd byl zatím nejslabší, co jsem na affiliate konferencích zažil, mnoha lidem nestačil a museli se jít najíst do restaurace
- Chtělo by to využívat slido na otázky, Češi se stydí a otázek zaznělo bohužel velice málo
- Výběr kavárny na afterparty není úplně šťastný – pivo není točené ale lahvové a navíc došlo, jídlo také bohužel nedostačující. Většina lidí stejně stála většinu akce venku.
Jak hodnotíte Affiliate konferenci vy? Pokud jste sepsali report, hoďte ho do komentářů a přidám vám ho do článku. Pro ty, kteří se nezúčastnili: těšíte se na záznamy přednášek?
Autor: František Szabó Autorem článku je František Szabó, který působí jako affiliate evangelista od roku 2010. Píše tento blog, školí affiliate manažery, přednáší a publikuje odborné články. Follow @frantisekszabo |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Hej no, program bol jeden z najlepsich. Mne sa aj tak najviac pacilo pred dvoma rokmi, ked prisielo to auto s mini burgrami 😀 To boli aj dobre priestory na afterku. Mozno by som afterku urobil tak, ze by sa prenajal priestor, kupil alkohol, pivo, aby bolo viac miesta na sedenie a mozno aj nejake moderovanejsie diskusie (krúžky) pri stoloch na nejake temy … dalo by sa s tym pohrat 🙂
Dobrý den, kdy bude další konference?