PR: Čím více utratíte v e-shopech, tím více ušetříte
Připadá vám titulek nesmyslný? Jen zdánlivě, v Česku se totiž začal prosazovat další fenomén přicházející z USA a západní Evropy, který potěší hlavně ty, kdo rádi a často nakupují na internetu. Česká internetová firma Retail Info před časem spustila web VratnéPeníze.cz, který pracuje na bázi affiliate programů a vrací peníze za nákupy do vašich kapes. O co ve stručnosti jde?
Toto je komerční sdělení. Server Affilblog.cz není jeho autorem a neodpovídá za jeho obsah.
Registrujete se na stránce VratnéPeníze.cz a poté navštívíte jako obvykle svůj oblíbený e-shop nebo slevový portál, tentokrát ale prostřednictvím affiliate odkazu na webu VratnéPeníze.cz. Tak obchodník pozná, že se jedná o nákup s provizí. Když zaplatíte celou částku za vybrané zboží internetovému obchodu, ten poté vyplatí provizi serveru VratnéPeníze.cz, který vám na oplátku část (zpravidla polovinu) z provize vrátí zpět. Vaše provize se obvykle pohybuje v jednotkách procent z částky, za kterou jste nakoupili, a je potom do několika hodin až dní připsána na váš účet.
O tom, jak je podobný způsob nakupování populární v zahraničí, svědčí čísla. Například britský cashback portál Quidco.com umožňuje získávat provize v 3000 online obchodech, a využívá ho přes 1,5 milionu lidí. Ještě více lidí nakupuje prostřednictvím podobných serverů v USA (Fatwallet.com, Yub.com, Ebates.com). U nás jsou poměry o poznání skromnější, přesto už se objevují první vlaštovky.
„Chceme tuto službu provozovat zodpovědně a postupně získávat důvěru veřejnosti, aby se ji nebála využívat, protože na ní může vydělat stovky až tisíce korun ročně,“ říká Martin Papoušek, který se stará o portál VratnéPeníze. Ten momentálně zprostředkovává provize od více než 160 českých internetových obchodů a slevových portálů. Za několik měsíců dosáhl obratu 1, 5 milionu korun a svým uživatelům za stejnou dobu vrátil na účty přes 70 tisíc korun. Velkou část obratu přitom tvoří provize za slevové pobyty, drobnou elektroniku, sportovní a chovatelské potřeby.
„U našich registrovaných uživatelů vítězí oblibou slevové portály jako Slevomat.cz (4%), Slevopolis.cz (8,5%), Mydeals.cz (4%) nebo Nakupvakci.cz (2,5%). Procenta vždy značí výši provize, kterou vracíme zpět z částky za zakoupené zboží a služby. Populární jsou také běžné internetové obchody – Mall.cz (0,5 – 3%), Kasa.cz (0,5 – 3%) a Parfums.cz (3 – 6%),“ vysvětluje Papoušek.
Jestliže se internetovým obchodům vyhýbáte, tato služba evidentně není pro vás. Pokud však na internetu nakupujete často a rádi a známí vám přezdívají slevový maniak, pak si můžete na provizích přijít i na tisícové částky a ty pak třeba opět roztočit za nákupy na internetu.
Autor: František Szabó Autorem článku je František Szabó, který působí jako affiliate evangelista od roku 2010. Píše tento blog, školí affiliate manažery, přednáší a publikuje odborné články. Follow @frantisekszabo |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.