Dejte život staré affiliate stránce

Mnoho z vás tvoří affiliate weby jak na běžícím pásu a čekají než se Seznamu a Google začnou líbit a poté generovat zisk. Nicméně po prvotním linkbuildingu a propagaci se spousta affiliate stránek začne brodit čím dál níže a níže a za chvíli se ze zajímavého zisku stane průměrný (či žádný). Mnoho z vás se ale honí za tvorbou nových a nových projektů a tak často na ty staré zapomenete a uděláte z nich linkfarmy a weby nevalné kvality. Pojďme se teď podívat co s takovou starou affil stránkou udělat a jak oprášit její zašlou slávu.

Příběh projektu ConverseBoty.info

Vše si vysvětlíme na mém starém Affil webu Convereboty.info. V první řadě musím upozornit že se jedná o můj v podstatě první affil projekt, která vznikl začátkem roku 2009. V době éry masivní tvorby MFA, kdy stačilo málo a peníze pomocí adsense tekly prouden. Systém není postaven na žádném redakčním systému a jedná se v podstatě o statickou stránku (aktuálně tvořím už pouze na wordpressu). Ranky jsou v katastrofálním stavu a ještě před časem byla návštěvnost téměř nulová. I když ve své době dokázal affil web vydělával drobné částky z prodeje converse bot, prodeje odkazů a PPC v jednu chvíli se ztratil do propadliště dějin a přestal mě zajímat. Nicméně musím říct že všechny texty jsou vytvořené copywrighterkou a jsou unikátní (teda pokud je ode mě někdo nezkopíroval, čemuž bych se  nedivil). Párkrát jsem se ho snažil střelit na webtrhu, když měl ještě zajímavé ranky a jednu dobu jsem dokonce přemýšlel že nezaplatím obnovovací poplatek za .info doménu (v podstatě stejně vysoký jako prodlužovat .cz doménu). Nakonec jsem se rozhodl postupovat jinak.

Jak postupovat při oživování

  • Vyhoďte všechny netématické odkazy, nebo ty odkazy, které nemáte zaplacené.
  • Zvýrazněte co nejvíce interní strukturu odkazů a interní linkbuilding na zajímavé sekce, články, tagy…
  • Podle analytics, nebo webmaster tools zkuste zjistit nejzajímavější obsah a ten rozšiřte (aktualizujte), obohaťte, vytvořte unikátní title, description, udělejte alt a title u obrázky a i obrázky pojmenujte KW článku (pokud používat wordpress doplňte popisky ke nejvyhledávanějším kategoriím a tagům, seo popisky k nejlepším článkům)
  • Zkuste provést jednoduchý znovu linkbuilding to znamená: vyberte pár nejlepších katalogů, linkovacích systémů a znovu se zmiňte o zajímavém webu na sociálních sítích, případně využijte tématické fórum
Výsledky se dostaví dřív než byste mysleli. Níže přikládám screenshot z Analytics který ilustruje jak se začali přístupy zvyšovat až se dostali na dvojnásobek během velice krátkého období (růst pokračuje).

Proč to tak je?

Nemyslete si že pokud jste spadli ve fulltextu tak se už nemůžete s daným webem dostat zpět. Musíte pochopit že vyhledávače mají rádi čerstvý nebo alespoň aktualizovaný obsah. Pokud k tomu provede pár změn na webu a připočtete k tomu že vyhledávače milují weby (i domény) s historií (2 a více let) můžete si být jisti že zašlou slávu můžete jednoduše získat zpět.

Pár tipů pro majitele WordPress affil webů

  • používejte SEO all in one pack s tím že Title vyplníte 3-4 KW na které optimalizujete, vyplníte popisek i KW, deaktivujete dynamické tvoření popisků a canonical url
  • netvořte více než 3-4 tagy u článku a ujistěte se že tagy neplní funkci kategorií (nemá smysl dávat do kategorie nábytek tak nábytek apod…)
  • vyhažte netématicke linky pryč, případně je hoďte do podstránky partneři
  • do footeru vložte 4-5 odkazy na nejlepší články, tagy, kategorie = interní linkbuilding
  • nastavte si widget hledání na viditelné místo a naistalujte si modul Search Meter (dají se s ním dělat zázraky)
  • vyhoďte všechny zbytečné pluginy, nebo pluginy o kterých nevíte co dělají
  • v případě ze používate VPS z pomalejší odezvou (dreamhost, hostmonster) aktivujte si plugin W3 total cache
Tak a dnešní článek je u konce, doufám že se někomu bude hodit. Vzniká teď hodně seriálů na tvorbu nových webů a projektů, ale co oživit zlato, které již máte s minimálním úsilím? Nestojí to za tu hodinku práce? Budu rád za vaše postřehy, tipy a komentáře. Už jsem docela smutný z toho že mi tu nikdo nic dlouho nenapsal:-). Tak kdo to změní, napište. Díky!

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Krokodýl Dundé

    Stejně jako víno, čím starší, tím lepší.

  2. Maigi

    Pěkný článek, konečně někdo, kdo ví, o čem mluví. Přidám jednu zkušenost. Na jednom affil webu jsem měl takový přehled produktů, velký výběr, spousta textu.. a žádné objednávky. Po nějaké době mě napadlo to omezit a smazal jsem všechno kromě jednoho produktu a jedné stránky textu k němu. Z webu o dvojciferném počtu stran se stala doslova dvoustránková sajta. Nenapsal jsem ani o slovo navíc, jen jsem smazal všechno ostatní a hle, návštěvnost nahoru a objednávky taky.

  3. Krokodýl Dundé

    Maigi, nevím, docela bych měl strach ze ztráty longtailů. To bych spíše obsah vytěsnil a cílil bych na něj navigací na spodku stránky.

  4. Maigi

    longtail je kvůli návštěvnosti a i bez něj se zvedla, ale hlavně jde o to, že se tím web specializoval a tím na něj začali chodit ti, které přesně zajímal tenhle konkrétní produkt a tedy je vyšší konverze a víc $$$$ a to je prostě cíl.

  5. pixit

    Search Meter lze nahradit GA, i vnitřní hledání

  6. Jimmy Hayek

    Čau, můžu se zeptat, proč deaktivovat canonical url? Jinak souhlasím, že s pluginem Search Meter se dají dělat zázraky 🙂 Já bych ještě doporučil další plugin dělaný přímo pro Search Meter – Popular searches tag cloud.

  7. admin

    Maigi: zajímavej postřeh, vůbec mě to ale nepřekvapuje, protože pokud si člověk má vybírat z více věcí bývá to často na obtíž, méně je někdy více a ve specializaci je síla
    PIXIT: ano samozřejmě dá ale díky dalším pluginům viz JH si pak můžes zautomatizovat tvoření duležitých KW
    JH: Na webu SPI (http://www.smartpassiveincome.com/) jednou nějáky specialista u kterého si PAT nechal okomentovat stránku řekl že canonical url v tomto pluginu stojí za starou belu a je lepší jej raději vypnou (víc uškodí než pomůže), potom jsem to ještě zahlédl jednou na zahraničním fóru = asi to nebude výkřik do tmy

  8. Marek

    Dobrý deň, môžem sa opýtať, prečo nie je dobré dávať viac štítkov k článkom vo wordpresse?

  9. Marek

    a ako potom riesit nasledujucu vec, mam web o liecivych bylinach, cize clanok je o konkretnej liecivej byline a jej ucinkoch, ked viacero bylin zabera na rovnaku chorobu, dam im rovnaky stitok, ako by som to mal riesit bez stitkov? napisat novy clanok?

  10. Michal

    zdravim,
    všiml jsem si, že v součastné době nefunguje žádný z prezentovaných webů ( tím myslím i jiné články, kde ukazuješ svoje weby). Čím to je?

Napsat komentář