5 tipů pro affiláky, jak zapojit obsahový marketing + trénink zdarma

Různí affiláci získávají návštěvníky pro své stránky odlišnými způsoby. Někteří pomocí placených forem, jiní skrze organickou návštěvnost z vyhledávačů a dalšími kanály zdarma. Ať už zastáváte jeden či druhý tábor, nebo jste dokonce někde uprostřed, měli byste pracovat na obsahu, který vám může pomoci zefektivnit jak vaše placené, tak neplacené kanály a zvýšit konverzní poměr.

V tomto článku si ukážeme, proč do podnikání zapojit obsahový marketing a nabídneme vám, partnerům, kteří propagujete různé provizní programy, několik tipů, jež vám pomohou být v marketingu na internetu pomocí obsahu úspěšnější. Před třemi lety jsem na tomto webu publikoval guestpost o 2 příkladech affiliate webů, které mají svůj marketing postavený na obsahu. Dnes na něj navážu a zkusím vám dát další tipy a nápady, jak můžete díky obsahovému marketingu vydělávat více.

Řešení nestabilních příjmů a absence konkurenční výhody

Publikování článků, videí a dalšího obsahu s cílem získat pomocí provizního systému více zákazníků či leadů, je pro mnoho lidí dosud příliš složitou cestou k více návštěvníkům a výdělkům z affiliate. Tito lidé si často stěžují na nákladnost tvorby obsahu a nutnost čekat dlouhou dobu na výsledky. Dle mého názoru jim ale uniká velká příležitost.

Nevidí totiž druhou stranu mince, která tyto nevýhody bohatě převýší. Než přejdeme k tipům, pojďme se podívat na výhody zapojení obsahového marketingu, které mnoho affiláků nevidí:

  • Mnoho z vás má problém s nestabilními příjmy, dosahováním pouze krátkodobých výsledků a nejistotou v podnikání kvůli absenci silné konkurenční výhody affiliate webů. Právě pokud zapojíte obsahový marketing do svého podnikání, dodáte webu přidanou hodnotu, kterou se stránky odliší od všech ostatních a kvůli které vás lidi budou opakovaně navštěvovat a doporučovat na internetu. Díky obsahu dokážete také mnohem lépe predikovat počet návštěvníků i své výdělky.
  • Tvorbou obsahu je třeba sice zapojit více úsilí, které ale může přinést mnohem lepší výsledky. Pokud mimo jiné propagujete i některé elektronické produkty, obsahový marketing vám může pomoci postupně si vybudovat vlastní knihy, e-mail školení či online tréninky, které můžete sami prodávat. Jestliže prodáváte fyzické produkty, obsah vám přivede více potenciálních zájemců a pomůže vám získat kontakt na zákazníky (například výměnou za stažení e-booku apod.).
  • Obsahem můžete mnohem efektivněji prodávat a oslovit lidi, i když nejsou ještě připraveni nakoupit přes váš provizní odkaz. O návštěvníka díky tomu nemusíte přijít, jen od něj například získáte kontakt nebo mu nabídnete zajímavý obsah, který přímo nevede k nákupu, ale už s ním buduje vztah.

Jak dělat obsahový marketing v affiliate

Jako partneři umíte téměř všichni najít vhodná a zajímavá témata pro svoje weby a obsah. Pokud s obsahovým marketingem začnete, často se ale z mé zkušenosti dopouštíte několika důležitých chyb, v jejichž důsledku vám pak obsah nefunguje tak, jak by mohl. Pojďme se proto podívat na pár tipů na věci, na které byste určitě neměli při marketingu obsahem zapomenout.

1. Použít výzvu k akci u každého obsahu

Výzvy k akci (CTA) ve svém affiliate podnikání bezpochyby používáte. Ale ne všichni si uvědomují, že stejně důležité je výzvu použít i při obsahovém marketingu, v každém obsahu, článku, pod videem, v e-mailu apod.

V rámci obsahu můžete vyzvat k vámi požadované finální akci (přejít do e-shopu, koupit si produkt, odkaz na landing page apod). Pokud ale jde o obsah cílený na publikum, které ještě není rozhodnuto koupit či udělat požadovaný úkon, nebudete mít s takovou výzvou k akci velký úspěch. U takového obsahu je důležité nabídnout jinou, pro nerozhodnuté návštěvníky zajímavější nabídku. Například odkaz na článek, nabídku stáhnutí e-booku zdarma, přihlášení se k e-mail sekvenci, stáhnutí bonusového obsahu a další pobídky, na které i nerozhodnutý uslyší.

Především neudělejte chybu úplné absence výzvy k akci. Není nic smutnějšího než připravit pěkný článek na affiliate webu, po jehož dočtení návštěvník neví, co má udělat a ze stránek odchází. Pokaždé tím totiž přicházíte o potenciálního zákazníka.

link

2. Využití obsahového magnetu a bonusového obsahu

Obsahový magnet představuje obvykle nějaký elektronický soubor (e-book, katalog, průvodce, ukázku apod.), který nabízíte výměnou za e-mail na stránkách zdarma. Bonusovým obsahem mám na mysli nějaký rozšiřující obsah či materiál, který nabídnete u konkrétního článku pro ty návštěvníky, kteří mají zájem o více informací.

Takovýto obsah může být skvělou výzvou k akci a měli byste ho používat pro budování vlastní databáze kontaktů. Podívejte se například na tento článek, kde ukazuji, jak si můžete vytvořit vlastní e-book, a dávám zájemcům zdarma šablony do MS Word, které mohou k tvorbě e-booku využít. Ony šablony jsou právě bonusovým obsahem, který se pevně váže k danému článku a sbírá pro nás kontakty na ty, kteří se o tvorbu e-booků a obsahový marketing zajímají. Ten samý princip, klidně i v úplně jiném odvětví, můžete použít pro svoje stránky.

3. Automatizace marketingu díky obsahu

Dnešní nástroje dokáží efektivně automatizovat velkou část marketingu, stačí je správně nastavit. Se získanými kontakty pomocí obsahových magnetů a bonusového obsahu je dobré dále pracovat, abyste zákazníkům pomohli udělat správné rozhodnutí, ideálně pomocí vašich provizních odkazů.

Toho nejlépe docílíte přípravou vhodného obsahu, který lidem pomůže se rozhodnout a přimět je postupně k akci. Tento obsah jim můžete chytře podle přednastavených pravidel (časová zpoždění, na základě nějaké akce jako třeba prohlédnutí určité stránky, kliknutí na odkaz na stránkách či v e-mailu) zasílat e-mailem.

Automatizací můžete vytvořit marketingové kampaně, které přetváří zájemce v zákazníky, bez nutnosti osobního zásahu. Pro všechny affiláky jde o velkého pomocníka, který jim může pomoci zvýšit konverzní poměr a lépe využít v podnikání e-mail marketing. Můžete ho použít především tehdy, pokud aktivně získáváte kontakty a pracujete s nimi.

digital-marketing

4. Použití chytrých nástrojů

Důležitým bodem, který ale má mnoho affiláků v malíčku, je používání chytrých nástrojů, jež vám dokáží ulehčit a zefektivnit obsahový marketing. Mnoho z nich znáte, proto zkusím doporučit jen pár těch, které mají přímou souvislost s obsahovým marketingem:

  • Zkracovač URL adres – Hodí se vám pro vytvoření pěknějších odkazů s provizními kódy i na měření počtu prokliků přes tyto odkazy. Skvělý je ale především tehdy, pokud tvoříte hodně obsahu a průběžně v rámci něj odkazujete na různé provizní programy. Vhodné je tehdy v textu používat jen několik zkrácených odkazů. Jakmile budete v budoucnu chtít změnit provizní program, stačí změnit provizní odkaz ve zkracovači. Provizní odkaz z obsahu všude ihned začne odkazovat na jiný provizní program. Zkrácená adresa zůstane v obsahu nezměněná. Pokud využíváte WordPress, vyzkoušejte například plugin Pretty link. Ostatní mohou vyzkoušet například nástroj ly.
  • Sběr kontaktů – Obsah mnoha affiliate webů nemá takový úspěch, protože jejich majitel neumí efektivně sbírat kontakty na potenciální zákazníky. Používejte proto některý z mnoha pluginů do redakčních systémů, nebo třeba nástroj LeadPages, který se nejlépe osvědčil i mně.
  • Nástroj pro e-mailing – S obsahem je pevně spjatý e-mailing, o kterém jsme se již bavili v souvislosti s automatizací v tipu výše. Pro jeho realizaci potřebujete spolehlivý a chytrý nástroj pro e-mailing. Můžete vyzkoušet com, smartemailing.cz, getresponse.com či náš nový a nadějný objev drip.co.

5. Polovinu rozpočtu na propagaci obsahu

Posledním zmíněným, ale velice důležitým tipem, je nezapomenout na propagaci obsahu. Je velká škoda, když si dáte práci s vytvořením skvělého obsahu, který pak nedostatečně zpropagujete a kvůli tomu se nedostane k lidem, které by mohl zajímat. Využít můžete všechny možné marketingové kanály, které máte okolo affiliate projektu vybudované (sociální sítě, SEO, e-mailing, PPC na sociálních sítích i jinde, linkbuilding apod).

Moje pravidlo zní, že alespoň polovina rozpočtu (vašeho času, peněz i energie) by měla jít na propagaci vytvořeného obsahu. Jen tak z něho dostanete maximum. Pokud už obsahový marketing děláte, sami pro sebe si zhodnoťte, zda takový poměr funguje i u vás.

Jak se jako affilák mohu naučit obsahový marketing?

V tomto článku jsem vypíchnul své tipy na to, jak dělat jako affilák efektivnější obsahový marketing a co všechno vám tento způsob marketingu může přinést. Jestliže vás některé myšlenky a tipy zaujaly, mám pro vás na závěr malý dárek pro všechny z vás, kteří chtějí vidět, jak dělat pořádný obsahový marketing a jak se ho naučit od A až do Z. František Szabó, můj kamarád a autor tohoto blogu, si ho sám prošel a doporučuje ho (co o něm říká, najdete v referencích). Doufám tedy, že se bude líbit i vám.

Získejte dnes bezplatný přístup do zbrusu nového tréninku obsahového marketingu. Provedu vás jednotlivými lekcemi a v online školení ukážu na praktických příkladech, jak můžete dělat obsahový marketing i pro svůj affiliate projekt.

Vstoupit zdarma do tréninku obsahového marketingu

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Marek

    Veľmi pekný článok od pana Řezníčka, uplatnenie nájde aj v projekte Spacespy.sk , pre affilákov pre kombináciu geolokačného vyhľadávača, komunikátora, sociálnej siete, online marketingového nástroja.

  2. Fenix

    Do treninku nevstoupím, ale už samotný článek je přínosný 🙂 díky

  3. Honza

    Moc pěkný a pro mě přínosný článek, děkuji ☺

Napsat komentář