4. díl- tvorba pokročilejšího affil webu – shrnutí

Po delší době navazuji na seriál tvorby pokročilejšího affiliate webu skatecycle.info a jeho podpůrných stránek. Pojďme se tedy podívat jak to vše dopadlo a jak se affil webům daří.

Pozice

Weby jsem se snažil celou dobu optimalizovat na níze uvedené KW, přikládám pozice ve vyhledávačích seznam a google:

  • Skatecycle | Google: 3.pozice | Seznam: 3.pozice
  • Skate cycle Freerider | Google: 3. pozice | Seznam: 3.pozice
  • Freerider Skatecycle | Google: 3.pozice | Seznam: 1.pozice

Všechny 3 weby jsou na 1. nebo 2. stránce ve vyhledávání na top KW. Také se povedl web skate-cycle.cz, který světe div se používá defaultní šablonu wordpressu.

Návštěvnost

S návštěvností to bylo o poznání horší, podle všeho o tomto výrobku není ještě pořádné uvědomění a i přes zajímavé pozice v SERPu přišlo na všechny 3 weby za poslední měsíc cca 100lidí. Ze strany provozovatele by to chtělo trošku masivnější PR kampaň, ideálně i v televizi. Hledanost KW je i po 3 měsících uvedení na český trh mizerná.

Ranky webů

Za necelé 3 měsíce provozu stihnuly weby chytnout zajímavé ranky. Možnost prodávat odkazy (zatím jsem nevyužil tuto formu zisku).

Bilance

Náklady: dnes nás tvorba nic nestála, předchozí náklady si nicméně neseme stále a to 750Kč
Zisky: 3 prodeje = 454Kč za 1 lead = 1362Kč
Návštěvnost: 60UIP/měsíc (skatecycle.info), 30UIP/měsíc (skate-cycle.cz), 10UIP/měsíc (skate-cycle.info)
Shrnutí
Aktuálně jde dost poznat že od spuštění affil webů jsem na žádný z nich našáhnul což je možná škoda. Docela lituji toho že jsem před vánocemi shodil sklik.cz, mohlo být více prodejů.
Nicméně když budu bilancovat celkové náklady 750Kč za zakoupení domén se vrátily. Získal jsem 3 potenciální weby k dalšímu affil prodeji a prodeji odkazů. Zjistil jsem že i dobré pozice v SERPu a promyšlený plán linkbuildingu není to hlavní. Důležité je aby byl o produkt skutečný zájem na internetu a aby bylo vybudováno dobré povědomí o značce což se u skatecycle zatím napodařilo, ale je na to ještě dostatek času. Uvidíme jak se bude situace vyvíjet budu vás průběžně informovat.
Na webech udělám drobný update informací a menší linkbuilding abych se vrátil zpět na 1. pozice na kterých jsem v průběhu listopadu byl:).
Poprosím o info jak se dařilo vašim pokročilejším affil webům pokud jste jeli podle tohoto seriálu. Případně zda máte i své informace o prodeji skatecycle produktu.
Díly seriálu:

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Martin

    A co čas? To je ten nejdražší náklad, počítej si 200 Kč / hod minimálně a vynásob investovaným časem, podle mého názoru jsou ty čísla UIP co říkáš doslova směšná!

  2. admin

    Ano cas je naklad a UIP jsou smesna s obojim souhlasim. Hodin investovanych do vsech 3 webu bylo realtivne malo, mnohem mene nez sepisovanich vlastnich navodu na affilblog. Ale o to tu nejde, jde pouze o princip linkbuildingu a tvorby affilu zalozeneho na preposilani objednavek. Tyto informace se daji aplikovat na jakykoliv jiny segment, ktery neni v zacatcich ale uz ma nejake povedomi. To se doufam povedlo dobre.

  3. Turek

    Já bych si s tím hodnocením zájmu počkal na nějaké jarní měsíce, to je asi jako prodávat na začátku jara zimní zájezdy. I když je pravda že teď byly vánoce. Jinak k článkům a času u nich, určitě zabraly dost, ale ty odkazy z nich na weby byly asi taky dobré v rámci SERPu.

  4. admin

    Máš pravdu, v zimním období se asi neprodávají dobře ani skateboardy (přímý konkurent skatecycle). V rámci serpu rozhodně odkazy z affilblogu pomáhají, i samotné články se v serpu zobrazují na dobrých pozicích.

  5. Petr Kobelka

    Je to skoro dva roky a bylo by fajn sepsat nějaké zhodnocení běhu/úspěchu/výdělku za ty dva uplynulé roky, co ty na to?

Napsat komentář