GuestPost: 2 příklady úspěšného obsahového marketingu pro affiliate stránky
Jmenuji se Josef Řezníček a obsahovým marketingem se intenzivně zabývám již asi rok. Brzy jsem ale zjistil, že tato forma internetové propagace není na českém internetu, a tedy ani mezi majiteli affiliate stránek, příliš známá a mnoha lidem připadá nezajímavá, nebo o ní vůbec netuší. Přitom jde ale o skvělý způsob, jak dlouhodobě zajistit prosperitu webům, které vydělávají díky provizním systémům.
Obsahový marketing je už několik let, především v zahraničí, známá marketingová technika, která klade největší důraz na hodnotný obsah a jeho pravidelnou produkci v dlouhodobém časovém horizontu. Pokud vezmete affiliate a obsahový marketing za správný konec, máte tak díky nim možnost vydělávat pravidelně a dlouhodobě slušné výdělky. Jestliže už vás nebaví stále platit za dražší a dražší prokliky v PPC kampaních, nebo každoměsíčně nakupovat návštěvnost, podívejte se, jak lze díky obsahovému marketingu vytvořit stálý zdroj návštěvníků, kteří na váš web přicházejí zdarma po dlouhou dobu a přinášejí stabilní provize.
Příkladů použití obsahového marketingu v zahraničí by se dalo nalézt hodně. Některé z nich jsme se rozhodli v následujících měsících publikovat na našem blogu, tam je najdete, pokud máte zájem. Já bych se chtěl ale nyní podívat na dva příklady z českého prostředí, které ukazují, jak lze obsahový marketing dělat pro affiliate stránky i u nás v České republice. Pojďme se podívat na 2 příklady.
1. Obsahový marketing pro affiliate stránku dle Roberta Němce
Robert Němec ze svého zájmu vybudoval magazín o pánské módě Elegantně.cz, jehož výdělky jsou postavené na provizích z prodaných produktů. Začátkem roku 2012 zveřejnil zajímavá čísla a fakta, která dokazují, že tvorba affiliate webů s hodnotným obsahem se v dlouhodobém horizontu rozhodně vyplatí. Za několik let existence magazín získal tisíce přirozených zpětných odkazů. I přes nízkou frekvenci publikace, je na blogu dostatek hodnotného obsahu, který vydělá dlouhodobě pěkné peníze.
V příspěvku na sociální síti Google+ se Robert Němec o konkrétních číslech týkající se jeho blogu rozepsal trochu více: “Výnos jednoho článku na Elegantně.cz je 2 454 Kč. Na konci května 2011 jsem na Elegantně.cz implementoval affiliate. Příjmy z affiliatu do konce roku 2011 byly zhruba 28 000 Kč. Během té doby jsem na Elegantně.cz vydal 11 článků. Jeden článek mi tak vynesl 2 454 Kč. Samozřejmě před zdaněním. Jistě, že je potřeba do toho započítat i to, že na Elegantně.cz je i mnoho starších článků, které se na příjmech také podílejí.“
Zároveň Robert dodává, že pro Elegantně.cz aktivně nikdy nebudoval odkazy:
„…zásadně nebuduji na Elegantně.cz zpětné odkazy – maximálně, když např. někam občas přispěji do diskuze o módě a pod. Na počátku jsem vybudoval pět odkazů, z toho dva nebo tři byly no-follow. Jinak na Elegantně.cz testuji, jakou může mít web návštěvnost bez toho, aniž byste budovali zpětné odkazy.“
Pokud by Robert Němec zvýšil pravidelnou frekvenci publikování hodnotných článků, vytvořil komplexní strategii a testoval různé affiliate partnery, tak je vysoce pravděpodobné, že jeho konverze a výdělky budou ještě mnohem lepší.
Jak ostatně sám Robert píše: „…v prvním roce se tvorba obsahu vyplatí horko těžko. Z hlediska dvou let se naopak jedná o vysoce výnosný kanál. Důležité je samozřejmě na tvorbě obsahu neustále pracovat.“
V případě stránek Elegantně.cz se tedy kvalitní obsah a obsahový marketing určitě vyplatil.
2. Obsahový marketing v affiliate dle Patrika Zapletala
V druhém příkladu se podíváme na obsahový marketing Patrika Zapletala, který provozuje několik affiliate stránek. Patrik se obsahovému marketingu ve spojení s affiliate věnuje teprve pár měsíců, ale i za tak krátkou dobu existence se už může pochlubit slušnými výsledky. Pojďme se společně podívat pod pokličku jeho úspěchu.
Jak sám Patrik tvrdí:
„Obsahový marketing je základ pro můj úspěch v affiliate. Všechny affiliate weby by měly mít informační hodnotu, kterou zákazník jinde nenajde. Dnešní informační doba si žádá kvalitní informace, které přinesou lidem užitek. Můj obsahový marketing u affiliate webu obsahuje tipy a triky, návody, e-booky, a další rady týkající se daného produktu. Osobně jsem začal obsahový marketing využívat před půl rokem a výsledky se už nyní dostavují.“
Pěkné úspěchy slaví například jedna z jeho stránek dokonalaerekce.cz, kde začal v poslední době psát více článků a vydal také e-book. Stránka mu díky tomu začala pravidelně generovat zisky a zhruba měsíc po startu obsahového marketingu už byly vidět první úspěchy. Návštěvnost stoupla o cca 50% a zisky vzrostly o 30%.
Hlavní úspěch ale podle jeho slov byl získání 55 odběratelů, kteří mu pomáhají posouvat affiliate web dále. Číslo 55 se vám nemusí zdát příliš vysoké, ale na to, že jde o úplně nový web starý jen pár měsíců, jde podle Patrika o dobrý výsledek. Následný e-mail marketing těmto odběratelům mu totiž přináší zvýšení celkové konverze o 10%.
Patrik na svém webu chce lidem s kvalitou erekce pomoct i bez přímého prodeje preparátu v článcích a v tom je právě síla obsahového marketingu. Musíte se návštěvníky snažit přesvědčit, že vám jde o to jim především pomoc a poradit. Tento faktor důvěry může následně odbourat ostýchavost před samotnou koupí produktu. Samotné téma problémů s erekcí je dost choulostivé a moc se o něm veřejně (například na sociálních sítích) nemluví. Tomu Patrik přizpůsobil obsahovou strategii.
Dále Patrik popisuje, jak mu obsahový marketing zatím pomáhá: „Moje nejkvalitnější webové stránky získali za posledních pár měsíců o 60% větší návštěvnost ( + cca 1 800/návštěvníků). Tohle mělo hlavně pozitivní vliv na zisky, které se zvětšily o 40% – jedna stránka v průměru o 2 500 Kč.“
Obsahový marketing mu přinesl návštěvnost z nových klíčových slov a ze sdílení samotného obsahu na sociálních sítích. Prozatím má zkušenosti v šíření obsahu přes e-book a články (rady, návody, tipy), což se mu vyplatilo a přineslo nové výdělky.
Do budoucna chce využít i infografiku a další grafické formy obsahu. Patrik na závěr dodává „Jestli chcete vydělávat opravdové peníze a dlouhodobě vydělávat, tak své stránky obohaťte o informace, které jinde nenajdou a pomohou jim při výběru, a začněte dělat obsahový marketing.“
Vyplatí se obsahový marketing?
Jak ze dvou příkladů vidíte, obsahový marketing se určitě vyplatí dělat i pro provizní stránky. Je to možná na začátku více práce, než s nabitím kreditu v PPC kampani, ale z dlouhodobého hlediska jde o skvělý zdroj nových návštěvníků, který vám bude přinášet nové zákazníky ještě dlouho po tom, co obsah vytvoříte.
Určitě existují i příklady webů, kterým se obsahový marketing nevyplatil. Často majitelé stránek neměli tolik trpělivosti s dlouhodobějším marketingem. Důležité je také aplikovat tuto formu marketingu na weby, u kterých můžete počítat s dlouhodobou životností. Pokud byste vytvořili obsahově zajímavý web a investovali do obsahu váš čas a prostředky, ale majitel provizního systému by se najednou rozhodl affiliate spolupráci s partnery ukončit, jestliže byste nenašli jiný alternativní provizní program, nešlo by o dobře zvolenou formu marketingu. Proto se do obsahového marketingu pouštějte jen, když máte s vaším projektem dlouhodobější plány.
Pokud o obsahovém marketingu pro svoje affiliate stránky uvažujete, stáhněte si zdarma náš nový e-book o obsahovém marketingu na stránkách http://www.vceliste.cz/publikujeme/. Naučí vás, jak tuto formu internetové propagace dělat v českých podmínkách a jak jí aplikovat do praxe.
Jaké máte vy zkušenosti s obsahovým marketingem u vašich affiliate projektů? Podělte se s nimi do komentářů.
Autor: Josef Řezníček Autorem článku je Josef Řezníček, zakladatel projektu Včeliště.cz. Pokud vás zajímá, jak dělat obsahový marketing a získat díky němu konverze, vstupte dnes do online tréninku zdarma, který vás to naučí. Follow @pepperos |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
K webu Patrika Zapletala bych doporucoval umistit registracni boxik, co nejvyse. Misto komu je Andropharmia Vigor urcen? tam dat E-book tipy na zlepseni erekce s registracnim boxikem. Uvodni stranka nebude tak preplacana textem. Jinak vynikajici prace.
Patrik má opravdu pěkné weby a pokud vydrží je udržovat a plnit informacemi, tak mohou přinášet stále větší výdělky.
Díky za tip teď jsem to vyzkoušel a vypadá to lépe. E-book mohu jen pochválit, vysvětluje vše o obsahovém marketingu a jaké výsledky přináší. Všiml jsem si na mnoha e-shopových stránkách, že jej začínají konečně využívat. Například některé sexshopy mají plno informací a také videa, které doprovází jejich pomůcky. Jde i o takové téma kde je možné obsahový marketing využít a je to velice přínosné pro lidi, alespoň vidí jak opravdu pomůcka vypadá a jak ji lze využít.
Dobrý den,
i já mohu mohu e-book jen doporučit. Již jej mám přečtený až do konce. Jsou tam velice zajímavé informace.
Jinak já tedy zatím na svých stránkách nemám obsahový marketing, protože můj hosting to zatím neumožňuje. Ale, dle informací se chystá velké upgrade, kde se i s možností blogu počítá. Zatím jsem si jej vytvořil na jiném hostingu a na své hlavní prezentaci jej mám propojen přes RSS kód. Ale, jakmile můj hosting umožní mít na svých stránkách blog, tak se také začnu ve velikém věnovat obsahovému marketingu.
Oh, je to dobrý e-book, já teď jedu ještě jeden e-book ze včeliště. 🙂 V rámci toho, že nejspíš v blízké době se budu zabývat content-marketingem, to se hodí… Za sebe bych mohl doporučit ještě článek s praktickými radami (sice je umístěn bůhví kde, ale myslím, že je sepsaný dosti dobře: https://www.pbj.cz/jak-na-obsahovy-marketing.php)