10. affiliate konference – report nejzajímavějších přednášek
V úterý 4.4. proběhla v Praze jubilejní 10. Affiliate konference, a rovnou říkám, že se 100% povedla. Původní prostory Radlické kulturní sportovny pár týdnů před dnem konáním nahradila Galerie Louvre na Národní třídě, aby ještě umocnila zážitek z celého dne. Ale zpět k tomu hlavnímu, proč sem zhruba 150 lidí zabývajících se affiliate zamířila – k programu.
Petr Jurča
Jako první řečník měl trošku nevděčnou úlohu – pustit se rovnou složitějších rovnic affiliate nebo začít pozvolna? Zvolil druhou možnost a po krátkém vysvětlení, jak vlastně affiliate vnímá, nám na příkladech Kiwi.com, Epojisteni.cz a Skrblik.cz ukázal jejich přidané hodnoty.
On sám se svým projektem srovnávače rozvozů pizzy, který spustil, když ještě bylo Dáme jídlo v plenkách, rozvířil vody českého internetu. Podobnou taktiku zopakoval i v Anglii, přičemž využil českou strukturu, kterou implementoval do anglické verze webu, aby následně zjistil, že bez práce opravdu nejsou koláče a kopírování zkrátka nefunguje. Každopádně se mu povedlo předběhnou konkurenci alespoň v unikátním rozdělení Londýna a kategorií Nonstop rozvozů. Více se o Petrovi a jeho projektech dozvíte na jeho webu: petrjurca.cz.
Robert Studený
Jako organizátor prezentoval, svou síť VIVnetworks.com a zdůraznil, jak funguje vztah mezi partnerem a inzerentem. Rozhodně si nepředstavujte situaci dodavatel × odběratel, v affiliate je to o empatii a respektu mezi oběma partnery. Zároveň ale počítejte s tím, že affiliate partner od vás jakožto inzerenta bude chtít jasné odpovědi hned jakmile se zeptá, protože on je garantem.
Robert také nechal nahlédnout do podmínek VIVnetworks a uvedl například, že kontextové weby mají zpravidla vyšší provize, ale také vyšší možnost přebytí cookies od jiného inzerenta.
Kromě toho zopakoval starou známou pravdu – affiliate není pasivní příjem.
Jiří Spolek
Lovec levných letenek a zakladatel cestovatelského webu Zaletsi.cz představil, jak se z vysokoškolského koníčku stal úspěšný travel portal, kterému se od letošního února věnuje na full time. Musím říct, že mě Jirkova prezentace zaujala hned na začátku, když vyprávěl, že si létá do Tokia na sushi nebo, že letěl do New Yorku za 1 700 Kč.
V prezentaci vysvětlil, jak funguje portál Zaletsi.cz, a proč cestovatelské a travel portály nechtějí, abychom srovnávali podle ceny.
Závěrem prezentoval svou domněnku, že aerolinku budou v budoucnu využívat naše citlivé údaje jako jsou informace o tom, jak často létáme, kam a v jakých intervalech, … aby nám nabídly ne tu nejlevnější, ale tu nejvhodnější letenku, za kterou jsme ochotni zaplatit.
A pokud by vás to zajímalo, Ryanair a Wizzair affil program nemají. ☹
Milan Pichlík
5. přednáška programu v podání mladého Milana ukázala, jak na affiliate technicky. Milan si libuje v usnadňování, kódu, OpenRefine a dalších vychytávkách, na které nás odkázal. Sám provozuje affiliate katalog zabývající se módou, tedy odvětvím, ve kterém je více než kde jinde nutné neustále sledovat, které produkty mizí a jak se s tím na webu vypořádat.
Ukázal nám svůj skript, který mu usnadňuje filtrování a dal tip, jak hledat nízko konkurenční odvětví.
Jiří Navrátil
Ředitel e-comerce Dr.Max ČR svou přednáškou možná trošku vystrašil všechny, kteří uvažovali o affiliate v lékárensko-drogistickém odvětví. Vzápětí ale dodal, že affil u Dr.Max roste a budou rádi, pokud se do jejich programu přidáte – s legislativou vám pomohou.
Pokud tedy přemýšlíte o affiliate v tomto odvětví, můžete začít u dermokosmetiky, zboží pro matku a dítě nebo pro zvířata. V první řadě jde o jeden z nejprodávanějších sortimentů, a také zde není zákon tak tvrdý. Dejte si ale pozor na sezónnost, která je obrovská.
Lékárenské produkty jsou pod tvrdým dohledem. U léčiv si nejde hrát s názvem a popisem. Zároveň je třeba uvádět všechny informace o účinné látce, nesmíte doporučovat produkty jako lék na určité problémy, u dětské výživy nemůžete uvádět, že jde o náhradní stravu, … zkrátka je toho hodně a dodržování kontrolují příslušné kontrolní orgány.
Závěr
Jak jsem zmínil na začátku, změna prostor konferenci jen pomohla a dodala jí noblesnější atmosféru. Zároveň musím pochválit pořadatele za vynikající catering, který neobsahoval jen chlebíčky a bagety, ale i výborná hovězí líčka, cuketové lasagne a dezerty.
Bonus
Provozovatelé také oznámili spuštění Affiliate projekt roku 2017 ve kterém se budou české a slovenské projekty ucházet o věcné ceny, ale také o prestiž. Zapojte svůj projekt i vy. Více informací bude v samostatném článku 🙂
Líbila se vám Affiliate konference? Co byste chtěli vidět na té další? Napište mi to do komentáře.
Autor: Lukáš Vaďura Lukáš pracuje jako obsahový manažer ve společnosti LemonyApps a specializuje se na copywriting. Follow @https://twitter.com/ne_vadi |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.