Příběh jedné authority site – bez bullshitu!
Je tomu cca 440 dní co jsem začal budovat projekt Půjčko.cz, můj první affilweb budovaný jako čistá authority site. Z počátku byla nika velmi specifická, ale aktuálně se projekt zabývá celkově finanční tématikou a poradenstvím ve všech ohledech.
Začátek
Základem bylo budování hodnotného a zajímavého obsahu a nezávislých recenzí finančních produktů. Během prvního měsíce měl návštěvnost ve vyšších desítkách denně. Další měsíc už jsem překonal návštěvnost (SERP) 100 návštěvníků za den a v lednu (po 3 měsících fungování projektu) už dokonce 400 návštěv denně. Ruku v ruce s počtem návštěv rostl i zisk. Monetizace probíhala hlavně pomocí Skliku (vychází mi lépe než Adsense) a affiliate kampaní (půjčky, pojištění, bankovní služby).
Průběh
V průběhu ledna až července jsem průběžně přidával nový obsah a přemýšlel nad dalšími sekcemi webu – srovnávač, poradna, vzory smluv, kalkulačky a ebooky. Návštěvnost se držela stabilně kolem 300-500 návštěv denně tu a tam se přehoupla slabě přes 500. Web měsíce stagnoval, ale já tomu nepřidával velkou váhu byl jsem spokojen (což je smrt affiláka – nikdy nesmíte být spokojeni). Občas jsem si řekl že s tím musím něco udělat a tak jsem začal ladit rychlost WordPressu pomocí cachovacích pluginů, ale příliš jsem to dál neřešil.
Šok a zlom
Velké překvapení pro mě bylo zjištění, že místo kýženého výsledku mi návštěvnost klesla a to výrazně (z 580 návštěv/pondělí na 112 návštěv/pondělí dalšího týdne). Situaci jsem přisuzoval změnám ve fulltextu Seznamu v průběhu července. Nicméně nedalo mi to spát a situaci jsem začal výrazněji analyzovat na pomoc jsem si pozval i odborníky tímto zdravím Vláďu Musílka, Pavla Ungra a Zdeňka Dvořáka.
Zlom nastal když mi Pavel oznámil že web vrací vyhledávačům špatnou hlavičku a i když se web normálně zobrazoval tak Google deindexoval všechny stránky webu (občas je potřeba kontrolovat i Google Webmaster tools). Na vině byl špatně nastavený plugin WP Super Cache v kombinaci s špatně nastavenými přístupy ke složkám na serveru. Po opravě se postupně vše vrátilo do normálu nicméně jsem díky tomu zjistil že většina návštěv pochází z Google a Seznam můj web bojkotuje. Proto jsem se více ponořil do této problematiky a nestačil jsem se divit.
Závěr
Po konzultaci s několika odborníky a vlastním průzkumem konkurence jsem zjistil, že pro to abych se objevoval na předních příčkách Seznamu potřebuji:
- Přepsat titulky webu
- Upravit strukturu jednotlivých článků (lepší struktura a nadpisy)
- Prolinkovat web (lepší interní linkbuilding)
- Rozšířit obsah významných stránek
- Posílat nové články do http://search.seznam.cz/pridej-stranku?status=200
- Zapracovat na rychlosti webu (optimalizace pluginů) a mobilní verzi webu
- A hlavně začít dělat linkbuilding 🙂
Ano pro web Půjčko.cz jsem od začátku nedělal žádný cílený linkbuilding. Spíše jsem nasměřoval odkazy z ostatních svých projektů a nechal jsem tomu volný průběh na základní návštěvnost z Google to stačí, ale pokud chcete růst troufám si říct že bez linkbuildingu to moc nejde. Od září jsem tedy začal pracovat na získávání tematických zpětných odkazů, které ideálně mohou přinášet i relevantní návštěvnost.
- 11. srpna 2014 – pondělí byla návštěvnost webu 122 návštěvníků
- 20. listopadu 2014 – středa byla návštěvnost webu 1007 návštěvníků
Celou dobu se tu bavíme o návštěvnosti ze SEPRU, pro tento web nemám zapnuté žádné PPC kampaně ani mailing a social kampaně. Náklady na údržbu, tvorbu obsahu a linkbuilding samozřejmě nejsou zanedbatelné a výrazně překonaly k dnešnímu dni 100 000Kč.
[Tweet "Příběh jedné authority site bez zbytečného bullshitu! #czaffil"]
Pokud se vám reálný příběh affilwebu bez bullshitu líbil a chtěli byste slyšet v budoucnu pokračování nebo příběhy jiných projektů na kterých dělám (například PestrýJídelníček.cz) budu rád za váš komentář.
Autor: František Szabó Autorem článku je František Szabó, který působí jako affiliate evangelista od roku 2010. Píše tento blog, školí affiliate manažery, přednáší a publikuje odborné články. Follow @frantisekszabo |
Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:
- PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
- 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
- 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Takýchto reportov by mohlo byť viacej 🙂 Zaujímalo by ma, ako sa menil zisk v závislosti na zvýšení / znížení trafficu. Denný rekord v pomere traffic – zisk?
Konkrétní čísla ziskovosti jsem záměrně neuvedl, ale podíl zisku roste rychleji než návštěvnost díky optimalizaci zisků na webu.
Osvětlující články s reálnými čísly (klidně i bez výdělků) tu prostě chybí – nikdo nenechá ostatní, aby se mu dívali pod ruce. A proto v nich pokračuj, pokud tě to nebude poškozovat – ale naštěstí okopírovat rok budovanou authority site nebude taková sranda, takže všichni to vzdají po 1. měsíci bez zisků:)
Myslíš že se dá nějak měřit/měříš efektivitu těch doplňkových služeb jako je ebook, poradna, kalkulačka? Narůstá ti potom třeba počet zobrazení stránek? Ebook vlastně asi změříš snadno tím, že nese emailové kontakty, takže to je vidět hned.
Ano počet zobrazení webu roste díky jeho obsáhlejší struktuře. Měřím to prostě tak že v analytics vidím že na dané stránky chodí lidi:)
Hezká čísla Franto. Měl bych několik dotazů:
1) Můžeš prozradit podíl návštěv ze seznamu? Mě to nyní vychází u vše webů v jednotkách procent. (1-5% většinou) jestli jsi na tom podobně, protože pujcko vidím často na seznamu celkem solidně umisťované na logntaily.
2) Myslíš si, že je to dílo i trochu o štěstí? Dělal jsem různé authority sites o 200+ článcích (články vždy po důkladné analýze na hledanost), všechny weby většinou velmi podobně. Některé se zkrátka chytli (mají třeba 500 UIP denně) a některé mají i po 3 letech stále malou návštěvnost (do 50 UIP a stále stagnují i přes nový obsah). Co si tedy myslíš, že je ten hlavní recept? Stále mastit obsah a ono to přijde nebo raději zkusit něco jiného?
3) Obsah děláš sám či deleguješ?
Ahoj
1. 1/3 seznam, 2/3 google
2. myslím že štěstí tam nehraje roli, také jsem dříve provozoval jiné magazíny ale tam jsem udělal vždy nějaké chyby (prodej inzerce apod), které vedli k tomu že web nemohl získat pořádný SERP traffic
3. deleguju
Ahoj,
můžeš prosím napsat o kolik ti vychází lépe sklik než adsense?
Na tuto konkrétní tématiku cca o 40% lépe.
parádní clanek! Moc ti drzim palce a urcite udelej nejake pokracovani
Proč máš na affilwebu i ppc? Nerozporuje si to s pravidlem, že buď má být na webu jen affil, nebo jen ppc, jak všichni velcí affiláci říkají?
Tohle je specifický affilweb, má spoustu longtailů na které by mi klasické affiliate nekonvertovali, takže je to tam jako doplňek.
Super článek. Díky a těším se na pokračování. Nyní mám rozhodně o čem dále přemýšlet. Osobně aktuálně také dost zanedbávám linkbuilding. Přijde mi to jako naprostá zbytečnost, ale je fakt, že je to bohužel stále potřeba. Díky. Díky. Díky 🙂
Příjemné čtení, s pujcko.cz jsme onehdá vyměňvali odkazy. Musím říct, že jsem neměl ani tušení s jakou stránkou máme tu čest :). Velký úspěch, jen tak dál!
Přeji hodně štěstí s dalším budováním pujcko.cz. Vypadá to, že dlouhodobá práce na projektu může přinést své ovoce.
Super článok, obsahové weby teraz budú mať dosť navrch. AJ čo som čítal po zahraničných fórach kopa ľudí už platí viac za obsah. Myslíš, že pluginy na zrýchlenie webu pomôžu aj v radení v SERP? Keďže máš web s mnohými článkami a obrázkami, kupuješ tie obrázky alebo používaš free fotobanky? Vieš dať dáky dobrý tip na fotobanky? Díky
Rychlost webu dle mého názoru ovlivňuje pozice v SERPu a na fotky používám: http://pixabay.com/
Super článek, a je to další z důkazů, že práce na webu nejsou NIKDY dokončeny. Nikdy…
Zkoušel si někdy nasadit Adsense? Při takovéhle návštěvnosti a takovéhle niche by se mohlo jednat o další se zajímavých způsobů monetizace.
Zkousel adsense mi vychazel hure.
Zdravím, docela by mě zajímalo to nastavení WP Super Cache. Má to na mě trochu složité nastavení.. Nevíte o nějakém dobrém návodu? Nebo co tam bylo konkrétně špatně? Díky