V dnešní dílu budeme finalizovat náš partnerský e-shop ladit drobnosti a pěkně si jej zpropagujeme. Pustíme se do toho, protože je toho dost a svátky se blízí. V rádiu jsem dnes zaslechl že 25% žen už má nakoupeno dárky!

Resty z minula
Je zde mnoho drobností, které jsem ještě nezmínil. Níže přikládám bodovitě některé z věcí které bylo ještě potřeba upravit
- Konfigurace – kontakty a prodejny: název obchodu = title e-shopu
- Projít moduly a aktivovat ty které mě zaujaly a umístit je
- Vytvoření stránky jak nakupovat
- Do pravého sidebaru jsem přidal 4 důvody proč nakoupit u nás
- Založil jsem Facebook stránku a v nastavení modulu Blok Sociální sítě upravil odkazy
- Kompletně jsem dodělal originální obsah k jednotlivým produktům, můžete se podívat například na Chladící půllitr, snažil jsem se být maximálně detailní a udělal jsem popisek, obrázky a videa tak aby to zákazníka motivovalo k nákupu
- Aktivoval jsem si produkty Produkty v kategorii, Komentáře, Štítky, Sitemapa
Moduly
Když jsem si procházel moduly Prestashopu 1.5 byl jsem úplně v šoku jaké geniální věci se tam nachází. Nikdy jsem e-shop neprovozoval. Vždy pouze partnerský, nicméně jsem si uvědomil jak to ohledně technického zázemí mají prodejci na internetu lehké. Jediným problémem je pro ně sehnat opravdu zajímavé a unikátní zboží a dobře ho zmarketovat. Za cenu 0Kč (Prestashop 1.5 je naprosto zdarma) dostanete opravdu výkoný systém z více než 100 super moduly.
Jaké moduly mě zaujaly a budu je postupem času více zkoumat:
- Věrnostní program a odměny
- Sponzorský program
- Související zboží
Dále jsem si stáhnul předpřipravený modul pro export do
zbožových vyhledávačů(opět zdarma). Modul vám na základě nastavení cronu bude sám aktualizovat datové exporty pro Zbozi.cz, Heureka.cz a dokonce i Google Nákupy!
Analytické nástroje
Před samotnou propagací je ještě nutné nasadit analytické nástroje Google Analytics, Webmaster Tools (vložte sitemap) a já osobně ještě přidávám do Toplist měřící kódy.
Propagace a marketing
V tomto bloku se budu věnovat propagaci a marketingu, který se dotýká e-shopů. Nejdříve bodovitě uvedu možnosti marketingu, které jsem podrobněji rozebral v článku týkajícího se
propagace affilwebu. Tyto body jsou společné a platí i pro náš partnerský e-shop:
Bonusy pro vás!
- V případě že máte zájem o PDF dokument, který jsem o metodách moderního linkbuildingu připravil, přihlašte se níže pomocí formuláře do newsletteru a bude vám automaticky zaslán obratem na váš mail.
- Pokud chcete zaslat slevový kupón na knihu 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz od Michala Kubíčka ZDARMA napište mi pod článek nějaký vtipný komentář. Ten nejvtipnější vyhraje kupón na stažení knihy zdarma a druhý získá slevu 25%.
- Máte zájem o zaslání seznamu nejprodávanějšího zboží na dropshipping.cz? Zašlete mi svůj požadavek do komentářů spolu s vašim e-mailem.
- PPC – najděte si několik dobře prodávaných produktů a udělejte na ně kampaně, vyberte longtail niku(klíčové slovo Dárky je dost drahé)
- Emailing – sbírejte e-maily klientů z objednávek i z newsletterů
- Sociální sítě
- Bannerová reklama
- PR články
- Virální obsah
- Akvizice
Nyní se podíváme podrobněji na body, které ještě nebyly probrány.
Přidání do fulltextu
Náš web nejprve přidáme do fulltextu. Lépe řečeno řekneme crawlerovi jednotlivých vyhledávačů aby náš partnerský e-shop začal indexovat:
Zbožové srovnávače
Jak jsem uvedl výše stáhněte si modul pro export do zbožových vyhledávačů, ten si aktivujte a proveďte ruční vygenerování xml souborů (nezepomeňte nastavit cron úlohu na automatickou aktualizaci). Poté si vytvořte účty na
Zbozi.cz,
Heureka.cz,
Google nákupy a vložte vaše feedy. Nemusíte si hned platit kredit, na začátek stačí když využijete služby ve svých verzích zdarma. Jen zboží.cz nám dělá na
Shopia.cz ve své verzi zdarma 300UIP/den! Přidat můžete i do dalších srovnávačů pro zvýšení trafficu. Pěkný seznam naleznete
zde.
Vlastní affiliate síť
Díky vysokým maržím u produktů si můžete dovolit postavit vlastní partnerskou síť. Je to docela zvláštní stavět affil na affilu, nicméně si musíme uvědomit že spolupráce s
dropshipping.cz je postavena tak výhodně, že vystupujete v pozice standardního obchodníka. Partnerská síť není povinná, nicméně se bez ní u mnoha níže uvedených způsobů marketingu neobejdete. Já jsem osobně nahrál a během jednoho dne zprovoznil affiliate systém Post Affiliate Pro na
pap.panskedarky.cz a pomocí předpřipraveného modulu jednoduše spojil s prestashopem. PAP jsem nahrál protože jsem měl v zásobě jednu volnou licenci, vy můžete využít můj oblíbený jednoduchý provizní systém
affilbox.
Kupónové portály
Díky tomu že mám partnerský program byla cesta do některých kupónovým portálů mnohem jednodušší. Pomocí Cenová pravidla-Pravidla pro košík, jsem si vygeneroval 2 slevové kupóny (na 5% a 10%) a ty zaslal do jednotlivých portálů:
- Kuponet.cz
- iKupon.cz
- KuponyOnline.cz
- Topkupony.cz
- Slevovekody.com
- kuponozdroj.cz
Wishlist portály
U nás existují v podstatě pouze dva fungující wishlist portály do kterých je možné vložit vaše xml feedy. Opět je zde velmi dobrým předpokladem vložení vašich dat pokud máte vlastní provizní systém. V opačném případě je to z jejich strany v podstatě charita a nemají žádnou motivaci vás zařadit.
- magiclist.cz
- seznamdarku.cz
Cashback portály
U tohoto způsobu propagace je vlastní provizní systém povinností. Cashback vrací část peněz z nákupu zákazníkům a část si nechává samotný systém. Opět přikládám seznam největších fungujících cashback portálů u nás:
- VratnePenize.cz
- Levnejsinakup.cz
- eCashback.cz
- Plnapenezenka.cz
- Refundo.cz
Soutěžní portály
Uspořádání soutěže jsem pro
PanskeDarky.cz zatím nerealizoval, nicméně to mám v plánu na měsíc listopad. Vyčlením si nějaký drobný rozpočet například 1000Kč na dárky pro první 3 výherce. Poté vytvořím soutěž a vložím ji na jednotlivé soutěžní servery (
seznam zde). Nevěřím že traffic přinese více objednávek, ale lidi se o e-shopu alespoň dozví a vytvoří se kvalitní zpětné odkazy.
Pro dnešek je to vše. Tímto dílem se také loučím se seriálem tvorby partnerského e-shopu. Nyní už to závisí vše na vás, jak budete šikovní v provozu a propagaci a jak se vám podaří vytěžit top prodejní období (listopad a prosinec). Věřím že se vám povedou pěkné prodeje a pořádně proniknete do této velmi pěkné affiliate metody, která je u nás málo populární a využívaná.
Díly seriálu
Budu rád za vaše reakce v komentářích, které mě motivují při tvorbě těchto a dalších seriálů. Nezapomeňte se přihlásit níže k odběru affiliate zajímavostí a novinek.
Na zboží.cz jde přidat pouze eshop, který je skutečně prodávajícím. Tedy eshop na přeposílání objednávek nebo dropshop obvykle zablokují, nebo máš jiné zkušenosti? Koukal jsem teda na shopia.cz a je to tam v obchodních podmínkách pěkně ošetřené 🙂
Na zde prezentovaném webu je však již prodávající Gadgets House, s.r.o., takže buď sami nemají feed ve zboží.cz nebo pánskédárky.cz zamítnou, jelikož duplicitní obchody nejsou povolené…
Díky za dotaz uvidíme jak to zboží vyřeší, pokud neprojde není to jediný srovnávač u nás:). Na heurece to bez problému prošlo.
Není jediný, ale jsou z něj pěkné konverze 🙂 Na Heurece není problém, ale ze Zboží.cz už má pár dropshopů vykopli 🙂
Do zboží jsem se s dropshopem loni dostal, ale pak jsem chtěl nějakou změnu a vykopli mě. Zkoušim to znova, snad se nějakej brigádník slituje.
Obecně se bere 1 IČ 1 e-shop s rozdílným zbožím. Vyjímky jsou pouze u VIP klinetů s velkým obratem. Dříve nebo později se na to příjde.
Naopak zboží je obchodních snaží se prodat, není problém se tam dostat i s partnerských e-shopem, zrovna jsem měl telefonát s člověkem ze zboží a vše je ok. Jim jde hlavně o to aby si někdo koupil tu placenou variantu.
No tedy to asi bude záviset na formulaci OP na partnerském eshopu ne? Nebo jinak by to bylo proti bodu 4.6.
http://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/napoveda-pro-internetove-obchody/vseobecne-obchodni-podminky/
Je to tak jak jsem napsal. Více e-shopů s identickým zbožím pod jedním IČ není možné provozovat. Na 100%.
Už mi psali, mám v OP dvě IČ a to je problém. Zkusil jsem to upravit, tak uvidíme.
Je v plánu značně rozšířit sortiment zboží, který je možný přes dropshipping.cz nabízet? Nebo se neustále bude nabízet to stejné zboží, které ji již v mnoha obchodech k dostání…
Ano je to v plánu v průběhu příštího roku.
Šlo by to prosím trošku podrobněji? Jaké další zboží je v plánu? Případně aspoň řádově kolik nových produktů? Abych si to mohl vyhodnotit, jestli má smysl dělat zcela nový eshop založený na tomto 🙂
Konkrétně to bohužel nepůjde, všechny informace ale budou dostávat registrovaní partneři v rámci znalostní báze.
Zdravim, ja by som poprosil ten pdf subor na adresu svetonline12(zav)gmail.com Dakujem pekne
Staci se prihlasit k odběru novinek i obratem prijde link.
Nedávno byl spuštěn portál na http://www.ziskejte.cz. Má s ním někdo nějaké zkušenosti?
Dík za info
Ahoj, ohledně kuponových portálů jsem spustil jeden nový – http://slevovykupon.net/ , tak tam taky může kdokoliv přidat nový 🙂